Skip to main content

In KPN Webmail heb ik in het bestand van de contacten een distributielijst aangemaakt.

Nu wil ik een contact uit de distributielijst verwijderen maar dat lukt niet en ook een medewerker van de klantendienst had daarvoor geen oplossing.

Heeft U daar een oplossing voor? Bvd.

Hallo @Henk Vw, welkom.

We kunnen niet meekijken, dus hebben wel wat meer informatie nodig.

Gebruik je al de Nieuwe Webmail? Welke stappen voer je uit en krijg je misschien een foutmelding?


Hallo Ruud,

Voor zover mij bekend, gebruik ik de nieuwe KPN webmail. Is dat te herkennen in het programma? Ik zou niet weten waar ik dat kan vinden.

De stappen die ik tot op heden heb ondernomen zijn:

-De contacten geopend, vervolgens de distributielijst geopend en het betreffende contact proberen te verwijderen maar dat lukt niet.

-De contacten geopend en daarin het betreffende contact verwijderd maar ook dan blijft het contact nog in de distributie lijst staan.

Groet, Henk.


Hallo @Henk Vw

Kijk eens in het topic via de (groene) link in mijn eerdere reactie. Daar staat bovenin een voorbeeld, hoe de nieuwe webmail er uit ziet. Ik ga ervan uit, dat je op “nieuw” zit want iedereen zou overgezet moeten zijn.

Ik heb het net even zelf geprobeerd en kan zonder problemen een lijst aanmaken, vullen met adressen, er uit verwijderen en ook de lijst verwijderen. Als je op de lijst klikt, kies je daarna “bewerken” in de bovenbalk en in het dan verschijnende scherm klik je op de prullenbak(ken) achter de individuele adressen. Daarna via Opslaan de wijzigingen bevestigen.


Hallo Ruud.

Dank je wel voor het antwoord maar het is nog niet wat ik bedoel. Ik zal het even uitleggen.

Wekelijks organiseer ik een bridge-avond voor 56 personen en daarbij gebruik ik het bridge-programma Bridge-It op de laptop. De gespeelde spellen met de uitslag worden dan middels de Bridgemate vanaf de speeltafels draadloos geseind naar het bridge-programma op de laptop. Het bridge-programma is een rekenprogramma waarbij ik aan het einde van de avond met één druk op een knop de uitslag van de 28 paren kan zien en kan publiceren.

Ik heb 198 contacten in mijn adressenbestanden en daarvan heb ik 56 personen ingebracht in een distributielijst. Als er dan een persoon om welke reden dan ook vertrekt uit de bridge-club moet ik hem of haar verwijderen uit de distributie lijst maar wil ik hem of haar niet schrappen uit mijn contactenlijst.

En dat is een probleem want dat gaat niet. Als ik de distributielijst heb geactiveerd, kan ik alleen de distributielijst verwijderen maar niet één persoon uit de distributielijst. Zelfs is het zo dat als ik die persoon verwijderd uit de contactenlijst dan blijft die persoon nog aanwezig in de distributielijst.

In het mailprogramma van Windows Vista en in het Gmail programma kun je groepen aanmaken en vervolgens de groepen of lijsten naar wens bewerken. In het KPN Webmail programma lukt dat niet. Ik heb de klantenservice van KPN gebeld maar de persoon die mij te woord stond, kon mij ook geen oplossing bieden.

Groet, Henk.


En dat is een probleem want dat gaat niet. Als ik de distributielijst heb geactiveerd, kan ik alleen de distributielijst verwijderen maar niet één persoon uit de distributielijst. Zelfs is het zo dat als ik die persoon verwijderd uit de contactenlijst dan blijft die persoon nog aanwezig in de distributielijst.

Hallo Henk, ik pak dit deel er even uit, want hier draait het volgens mij om.  Misschien interpreteer ik het verkeerd, maar bij mij gaat dit namelijk wel.

Stap 1 Eerst klik ik op de naam van de distributielijst, dan zie ik rechts de inhoud.

Stap 2  Daarna kies ik voor bewerken en verschijnt het volgende scherm

Klik op de prullenbak en een adres verdwijnt. Als je klaar bent kies Opslaan

Tot slot, de distributielijst is alleen een lijst van e-mailadressen. Er is na het vullen geen "vaste link” meer met de contactenlijst, daarom heeft verwijderen uit de contactenlijst (bij mij ook) geen invloed op de inhoud van de distributielijst (omgekeerd geldt hetzelfde).

Misschien even anders dan bij Gmail of zo, maar hopelijk werkt dit ook voor jou. Succes!


Hallo Ruud,

Hartelijk dank voor jouw antwoord.

Ik heb het opgelost.

Groet, Henk.


Hallo Henk, bedankt voor de terugmelding, fijn dat ik je heb kunnen helpen aan de oplossing.


Hoi @Henk Vw, welkom op het forum. Zo te zien is het met de hulp van Ruud al gelukt om de distributielijst aan te passen, dat is fijn. Veel plezier met het wekelijkse bridge-avond!

Als we hier nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.