Skip to main content

Ik krijg iedere een melding van KPN dat mijn xs4all account is gehackt en daarom geblokkeerd. Ik moet een nieuw wachtwoord instellen. Ik doe dit iedere keer, maar het zijn volgens mij pesterijen om ervoor te zorgen dat je je xs4all emailadressen opgeeft. Het is nl bijna onmogelijk om mijn wachtwoorden te hacken (wachtwoordmanager gebruikt) en het is opvallend dat dit iedere keer weer gebeurd. Wat is KPN aan het doen? Ik baal hier vreselijk van

Hallo @lietjevan 

Maak je gebruik van een VPN dienst waardoor je mogelijk in korte tijd vanuit verschillende ip-adressen verbinding maakt met de KPN mailservers? Als die ip-adressen te ver uit elkaar liggen (verschillende landen) dan doet dat waarschijnlijk deze alarmbellen afgaan.


nee, ik gebruik geen VPN dienst


Weet je zeker dat dit bericht van kpn komt, en dat je het wachtwoord in de echte kpn omgeving aanpast? 

Wat ik bedoel: is het niet een phishing mail en zitten ze nu in je mailbox?


Nee het is een sms bericht op mijn telefoon en het account is geblokkeerd. Ik ontvang geen mail meer.


... het zijn volgens mij pesterijen om ervoor te zorgen dat je je xs4all emailadressen opgeeft. 

Pesterijen van KPN? Daar is geen enkele reden voor te bedenken. Ik heb ook nog steeds planet.nl adressen. En dat is prima. Het is zelfs gewoon mogelijk om nieuwe planet.nl adressen aan te maken. En ik zal waarschijnlijk zelfs ook xs4all.nl adressen aan kunnen maken. Telfort.nl adressen kan ik ook aanmaken. 

Kunt u een schermafdruk plaatsen van de SMS berichten? Heeft u ook al eens het wachtwoord van uw MijnKPN account aangepast? Deelt u het emailadres misschien met iemand die elders woont? Gebruikt u een bepaalde cloud oplossing ofzo waarmee u email ophaalt? Of gebruikt u alleen Outlook als emailprogramma en verder niets?




Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Ik deel het e-mailadres niet met iemand anders. Ik werk gewoon met Outlook en niet in de cloud.

 Het wachtwoord van mijn KPN ID is relatief nieuw, sinds KPN door verplicht heeft ivm wijzigingen overgang xs4all. Ook via wachtwoord manager.


Hallo @lietjevan 

Je kan contact opnemen met KPN Abuse. Deze afdeling houdt het KPN netwerk in de gaten, op zoek naar mogelijk misbruik, en zij zitten achter deze meldingen.

Ze zijn bereikbaar via mail:  abuse@kpn.com 


Dank. Ga ik doen.

 


Hier lees je wat meer over die afdeling:

Abuse, Consumenten | KPN.com

Ik ben geblokkeerd door het KPN AbuseTeam | KPN.com


@lietjevan

Misschien is er software geïnstalleerd die bijhoudt welk wachtwoord intikt wordt ? Een zogenaamde "keylogger” ? Misschien heb je virus op jouw apparaat ?


Dat denk ik niet. ik werk op een macbook met ook nog een beveiligingsprogramma extra (f-secure)

 

 


Hallo @lietjevan 

Je kan contact opnemen met KPN Abuse.

@Dennis ABD werkt toch bij Abuse?


Klopt! Zonder email adres kan ik over dit specifieke geval echter niet echt iets zeggen.

Wat ik wel kan zeggen is dat deze resets uitgevoerd worden als in korte tijd vanuit meerdere landen op de mailbox word ingelogd. De thresholds staan zo ingesteld dat je hier bij normaal reizen niets van merkt.