Skip to main content

Krijg email account KPNmail en KPNplanet niet verwijderd. Als ik inlog op de KPN webmail met KPN planet emailadres krijg ik bij instellingen beide adressen te zien, maar zonder een optie om deze te verwijderen. Als ik op verzoek van klantenservice inlog op mijnkpn en daar naar emailaccounts ga, zie ik geen account staan. 

 

@Thea Noy 

Als je een KPN emailaccount verwijderd blijft dat account nog 6 maanden actief. Dat zal de reden zijn dat in de KPN webmail je die accounts nog ziet.


Helaas is dat niet het geval. Ik KAN geen account verwijderen. Nooit die optie gehad. En word door de winkel en klantenservice van kastje naar de muur gestuurd. Graag wil ik met een technisch medewerker in contact komen om dit probleem te verhelpen. Niet iemand die eerst het rijtje afgaat van punt 1 gehad, gaan we naar punt 2 etc. Hoor graag hoe ik in contact kom met een expert die wellicht mee kan kijken. 


Hoi @Thea Noy, welkom hier! Ik kan me voorstellen dat je er niet helemaal uitkomt rondom de mail. Er zijn een aantal plekken waar je verschillende dingen kunt beheren en aanpassen. Voor het aanmaken en verwijderen van e-mailaccounts ga je naar email.kpn.com. Daar log je in met je KPN account, dus dezelfde gegevens waarmee je inlogt op je MijnKPN.

 

Eenmaal ingelogd zie je dit scherm:

 

Klik daar op het mailadres dat je wil verwijderen. Je krijgt dan dit te zien:

Klik op het rode prullenbakicoon links onder. Je krijgt een pop-up of je zeker weten het mailadres wilt verwijderen. Klik in die pop-up op de rode knop E-mailaccount verwijderen. Dit verwijdert het mailaccount in z'n geheel. 

 

 

 

Als je een KPN emailaccount verwijderd blijft dat account nog 6 maanden actief. Dat zal de reden zijn dat in de KPN webmail je die accounts nog ziet.

Dit is niet helemaal waar. 

Als je jouw hele abonnement opzegt, dan blijven de mailaccounts die daarbij horen nog 6 maanden actief. In die periode kunnen de adressen nog gewoon gebruikt worden, via webmail of een mailprogramma.

Maar, als je zelf een mailaccount verwijdert, op de hier beschreven manier, dan is het ook gelijk weg. En werkt het via webmail of een mailprogramma ook niet meer. 


@Thea Noy 

Waarom wil je dat emailadres/-account verwijderen ? Stap je soms over naar een andere emailprovider en je wilt dat ene emailaccount opheffen ? Als dat het enige account is dat je hebt dan kun je dit account niet opheffen. Dat opheffen gaat gebeuren als het abonnement wordt opgeheven. Maar zelfs dan blijft daarna het emailaccount nog 6 maanden actief. Dit gebeurt omdat de abonnee dan nog voldoende tijd heeft om de wijziging van emailadres door te geven.

Heb je soms (ook) een mobiel KPN abonnement ? Dit soort abonnement komt zonder emailaccounts. Dan heb je waarschijnlijk nog een 2e KPN abonnement.


@Thea Noy liet via privébericht weten dat het niet lukt met de hier gegeven tips, en dat het abonnement al beëindigd is. Klopt dat laatste, Thea? Want dan hoef je je mailaccounts niet te verwijderen, dit gebeurt automatisch na 6 maanden. 

 

 

Hoi @Thea Noy, welkom hier! Ik kan me voorstellen dat je er niet helemaal uitkomt rondom de mail. Er zijn een aantal plekken waar je verschillende dingen kunt beheren en aanpassen. Voor het aanmaken en verwijderen van e-mailaccounts ga je naar email.kpn.com. Daar log je in met je KPN account, dus dezelfde gegevens waarmee je inlogt op je MijnKPN.

 

Eenmaal ingelogd zie je dit scherm:

 

Klik daar op het mailadres dat je wil verwijderen. Je krijgt dan dit te zien:

Klik op het rode prullenbakicoon links onder. Je krijgt een pop-up of je zeker weten het mailadres wilt verwijderen. Klik in die pop-up op de rode knop E-mailaccount verwijderen. Dit verwijdert het mailaccount in z'n geheel. 

 


Reageer