Skip to main content

Kreeg gisteren een melding in mijn mailbox dat een verstuurde mail niet bezorgd kon worden.

Deze mail hing onder het bericht en was afkomstig van mijn mailadres echter deze heb ik zelf nooit verstuurd!

Het was een mail gericht aan een Spaans adres, hier een klein stukje van de mail die ik ontving;

 

SMTP error from remote server for GREETING command, host: mx.kpnmail.nl (195.121.65.158) reason: 521 5.5.0 Your IP has been blacklisted. Please contact abuse@kpn.com  for m

ore information.

 

--- The header of the original message is following. ---

 

Received: from localhost (s82.165.86.95]) by mrelayeu.kundenserver.de

 (mreue106 e213.165.67.113]) with ESMTPSA (Nemesis) id

 1MYvHa-1l8xU80qdk-00Unad; Tue, 16 Mar 2021 15:42:00 +0100

To: "info@movistarvirtualcycling.es" <info@movistarvirtualcycling.es>

Subject: Formulario de contacto Movistar Virtual Cycling

Date: Tue, 16 Mar 2021 14:42:00 +0000

 

Blijkbaar gebruikt dus iemand mijn mailadres om mails mee versturen, is hier iets aan te doen?

Heb een mail naar abuse@kpn.com gestuurd en dit mailadres werkt!

Dus ik hoop via die weg ook reactie te krijgen, ik had niet verwacht dat dat mailadres echt bestond...


Advies was om wachtwoord te wijzigen, heb ik uiteraard gedaan!


@Jean-Pierre J :

Je moet dan ook ALLE (KPN) wachtwoorden wijzigen.

Ik heb zelf ook weleens een email van mijzelf ontvangen. Overigens, zolang het bij 1 of 2 emails blijft, ga ik niet mijn wachtwoord wijzigen.


Dank voor de tip, ik gebruik nooit hetzelfde wachtwoord dus hoefde er gelukkig maar 1 te veranderen :relaxed:


Hi @Jean-Pierre J, Abuse is binnen KPN de afdeling de misbruik van je verbinding en account tegengaat. Top dat je ze gemaild hebt en dat je inmiddels je wachtwoord hebt gewijzigd zodat dit niet nogmaals voor kan komen!