Skip to main content

Anno september 2022 trek ik voorzichtig de conclusie dat mogelijk de KPN database van e-mailadressen van KPN klanten is gehackt. 

Immer ruim 15 jaren geleden heb ik een e-mailaccount gemaakt vanuit een e-mailadres dat ik NOOIT heb gebruikt. Immers, vanaf het begin heb ik uitsluitend gebruikt van aliassen.
Ik krijg nu plots spamberichten op het oorspronkelijk e-mailadres. 

Is het juist dat ik mag veronderstellen dat de database waarin de e-mailadressen zijn opgeslagen, is gehackt? 

Wie kan daarover opheldering verstrekken.
Ik vraag dit omdat KPN zelf geen mogelijkheden om per e-mail e.e.a. voor te leggen. Bellen doe ik niet omdat dan niet wordt vastgelegd wat er precies is gezegd.
Ook is mij opgevallen dat de KPN chat-optie niet (meer) beschikbaar is. In dat geval kon je voorheen de chat vastleggen. 

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

Er zijn voldoende middelen voor spammers om emailadressen te genereren/samen te stellen, en daarheen mails te versturen. Alles wat niet bestaat, jammer dan, maar als de mail bezorgd wordt weten ze dat het bestaat.

Een mailadres hoeft dus niet vanuit een hack gekomen te zijn, het kan gewoon geraden zijn.

De creativiteit kent geen grenzen, het is een spel, en je kunt best zorgen dat je een goede spamfilter hebt.


EAZ1964
Dank voor de reactie en uitleg. 
Toch heb ik de indruk dat het in dit geval anders is.

Ik wil er niet over uitweiden, maar het adres van ruim 15 jaren geleden is een wat vreemd totaal onlogisch adres en KPN is de enige die dat adres zou kennen. Uiteraard… niets is onmogelijk, maar toch betwijfel ik het….
Daarom vraag ik mij af of er meer KPN klanten zijn die dit ook hebben meegemaakt.

Gelukkig heb ik inderdaad een bijzonder goede spamfilter. Het is door die voorziening dat ik op het spoor ben gekomen.
Nogmaals dank voor het meedenken.
 


Ik heb het wel bij een gmail adres gehad, binnen een week kwam er van alles op binnen, terwijl ik nooit gebruik gemaakt had van dat adres. Toen dacht ik zeker te weten dat google de adressen verkoopt, dus maar geen gmail meer.

Ik gebruik nu mail onder eigen maildomein via strato. Kost een paar euro per jaar. Nu provider onafhankelijk en flink meer controle over de boxen, en betere spamfilter.