Skip to main content

Wanneer ik een mail ontvang van een afzender, die in mijn lijst van geblokkeerde mailadressen staat, krijgt die dan een foutmelding?

Hallo @midegi zet jezelf eens op die lijst en stuur jezelf dan een mail, dan weet je meteen het antwoord.

 


Hallo @midegi ,

Nee, dat niet. De afzender ontvangt daar geen melding van. Het effect van blokkeren is dat de ontvangen e-mail meteen in de prullenbak verdwijnt. Check je prullenbak maar eens. Ik zie bij mij daar ook e-mails staan van ongewenste afzenders, die mijn reguliere inbox niet gehaald hebben.    

 

Maar in sommige andere mailprogramma's zie je die e-mails kennelijk helemaal niet meer volgens Microsoft: 

https://answers.microsoft.com/nl-nl/outlook_com/forum/all/wanneer-je-een-persoon-blokkeerd-in-je-mail-wat/245d5798-fb12-4b75-bf3a-39905029edb2

Hoe weet je of iemand je heeft geblokkeerd op de Mail?

Als je e-mails blokkeert van een contactpersoon, zal deze hiervan geen melding krijgen dat het geblokkeert is of dat het e-mailadres niet meer bestaat. De verzonden e-mails worden dan direct verwijderd in je account en je zal deze niet meer kunnen terughalen.