Skip to main content
Beantwoord

Kun je automatisch doorsturen instellen voor maar één E-mail account?

• 26 januari 2025
  • 3 reacties
  • 34 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 1 reactie

Hallo, wie kan mij helpen met deze vraag.

Ik heb bij KPN Email accounts. Dat wil zeggen: Op het scherm voor de instellingen (in de Webmail) heb ik één Email account en op het scherm KPN e-mail instellingen zie ik er drie (max 6 in te stellen). Dat vind ik al verwarrend. Maar de vraag gaat hierover. Bij het scherm Webmail, tabblad E-mail, staat een schuifje:  “Automatisch doorsturen”.  Klik je het aan, dan kan je daar een email adres invoeren waar alle inkomende berichten naar worden doorgestuurd.  Dat werkt goed, maar dat wil ik niet helemaal. Ik wil van alleen één e-mail account (op het scherm KPN e-mail instellingen) de mail doorsturen. Voor de andere accounts  wil ik dat juist niet. Maar ik kan (op het scherm Webmail) geen onderscheid maken. 

Hoe kan ik dit voor twee accounts verschillend instellen?

Beste antwoord door WMG-N

@PimR 

Heel simpel.

Je hebt per emailaccount een wachtwoord en een gebruikersnaam. Log je in bij de KPN webmail dan log je in voor één account en niet voor alle andere accounts. De “Forward” die je instelt geldt alleen voor dat ene account waar je je hebt ingelogd.

Wil je bij een ander account een andere “Forward” instellen dan moet je eerst voor dat andere account inloggen bij de KPN webmail. Daarna kun je voor dat andere account een andere “Forward” instellen.

Bekijk origineel

3 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3450 reacties
  • Antwoord
  • 26 januari 2025

@PimR 

Heel simpel.

Je hebt per emailaccount een wachtwoord en een gebruikersnaam. Log je in bij de KPN webmail dan log je in voor één account en niet voor alle andere accounts. De “Forward” die je instelt geldt alleen voor dat ene account waar je je hebt ingelogd.

Wil je bij een ander account een andere “Forward” instellen dan moet je eerst voor dat andere account inloggen bij de KPN webmail. Daarna kun je voor dat andere account een andere “Forward” instellen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15172 reacties
  • 28 januari 2025

Hoi ​@PimR, welkom op onze community! Ik zie dat ​@WMG-N al een mooi stappenplan heeft geschreven. Kom je er een beetje uit zo?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 28 januari 2025

Ik snap het. Ik heb het nu voor beide accounts een andere instelling.

Reageer