Skip to main content

Hi medeforummers,

Weet iemand of het mogelijk is om een KPN e-mail account aan te maken wanneer je alleen een mobiel internet abonnement bij KPN hebt (dus geen apart internet abonnement). Mijn vriend heeft namelijk het internet bij een andere aanbieder. Ik heb gelezen over het aanmaken van aliassen en wil daar graag gebruik van maken en lees dat als je gebruik maakt van een e-mail account bij KPN dat je hierbij ook aliassen kunt aanmaken.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Hallo ​@Klant2025 ,

Nee, dat is bij KPN niet mogelijk. 

Je kunt bij KPN alleen e-mailadressen aanmaken in combinatie met een internet-thuis-abonnement.

Beste ​@Klant2025 je kunt bij KPN maximaal zes mail-accounts aanmaken met ieder 10 aliassen (door KPN adressen genoemd).

Je moet dan wel een internetabonnement hebben bij KPN, alleen een mobiel abonnement volstaat niet.

Als je nu een thuisabonnement bij KPN hebt, dan kun je dat opzeggen en daarbij kiezen voor email-only. Dat kost € 7,50 per maand. Dan blijft je emailadres behouden. Dat kan je dan zo blijven gebruiken. 

Als je vervolgens bij je vriend gaat wonen, dan nog wel even een verhuizing doorgeven denk ik...

Dank voor alle reacties. Wanneer glasvezel van KPN in onze regio beschikbaar is, dan willen wij overgaan naar glasvezel van KPN.

Ik lees op het forum berichten dat e-mail van KPN nog geen twee staps verificatie heeft, klopt dat? Ik wil graag een e-mail bij KPN + aliassen voor de veiligheid , maar lees in berichten op het forum (van circa een jaar geleden) dat KPN mail (nog) geen 2-staps verificatie heeft.

Beste ​@Klant2025 dat klopt 2FA kent KPN (nog) niet bij de webmail.

Ziggo gebruikt dezelfde software en heeft wel 2FA, maar ik kan je uit ervaring melden dat het heel omslachtig werkt, vooral als je redelijk veel mail af te handelen hebt.

KPN kent wel 2FA bij het inloggen in je persoonlijke portal MijnKPN.

Beste ​@Klant2025 dat klopt 2FA kent KPN (nog) niet bij de webmail.

Ziggo gebruikt dezelfde software en heeft wel 2FA, maar ik kan je uit ervaring melden dat het heel omslachtig werkt, vooral als je redelijk veel mail af te handelen hebt.

KPN kent wel 2FA bij het inloggen in je persoonlijke portal MijnKPN.

Beste JanD, voor MijnKPN gebruik ik 2FA. Klopt het dat de 2FA voor MijnKPN alleen met sms mogelijk is en niet met een andere beveiligingsoptie, zoals een authenticator app?

Beste JanD, voor MijnKPN gebruik ik 2FA. Klopt het dat de 2FA voor MijnKPN alleen met sms mogelijk is en niet met een andere beveiligingsoptie, zoals een authenticator app?

Inderdaad, vooralsnog alleen via SMS ​@Klant2025 

Reageer