Skip to main content
Beantwoord

Kunnen we gebruik blijven maken van onze e-mailadressen als we overstappen?

• July 16, 2025
  • 10 reacties
  • 81 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo allemaal,

wij overwegen voor Internet/TV/Bellen misschien over te stappen naar een andere provider, vanwege hogere snelheden/glasvezel en lagere kosten.

Nou zijn mijn vrouw en ik beide nog gebruikers van een @12move-mailadres. (12move overgenomen door Telfort overgenomen door KPN, stukje geschiedenis dus)
Omdat we die mail-adressen al tig jaar gebruiken willen we liever niet overstappen, en de vraag is dus: Kunnen we gebruik blijven maken van deze bijna fossiele mail-adressen?
"Ooit", jaren geleden was er sprake van dat indien we geen KPN-klant meer zouden zijn, dit dan plm E5,00 p/maand zou gaan kosten. 

Is er iemand die hier meer over kan vertellen?

Alvast bedankt,

J vd Meulen

Beste antwoord door JanD

Beste ​@JM68 bij het opzeggen je abo meteen aangeven dat je je mail wilt behouden via een mail only abo voor 7,50 euro per maand.

10 reacties

• July 16, 2025

Ja. Dat kost nu € 7,50 per maand voor een email only abonnement. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 16, 2025

Hoi Marlon,

heb je een link naar zo'n mail-only abonnement? want ik zie alleen iets van Internet-only

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 16, 2025

Beste ​@JM68 bij het opzeggen je abo meteen aangeven dat je je mail wilt behouden via een mail only abo voor 7,50 euro per maand.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 18, 2025

ok, dankjewel voor jullie reacties.
We gaan er in de vakantie nog even over nadenken, maar met 2 mailadressen a 7,50 lijkt het toch wat te gortig te worden. Zal wel afscheid nemen worden…. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • July 18, 2025

Dan wens ik je veel sterkte. Het afscheid nemen van een e-mail adres wat je jaren gebruikt voor alles is een leuke klus. Inloggen op alle accounts van winkels, fora etc. gaat problemen opleveren als je herstel codes of 2mfa gebruikt. Ik adviseer je hier ruim de tijd voor te nemen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 18, 2025

Bedankt voor deze goede raad.

We realiseren ons dat we dit niet even op een vrijdagmiddag er bij moeten doen ;-)

Gelukkig hebben we beide nog alternatieven (ik een gmail-account, zij nog een hotmail-adres), dus we kunnen in principe vandaag al beginnen

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • July 18, 2025

We gaan er in de vakantie nog even over nadenken, maar met 2 mailadressen a 7,50 lijkt het toch wat te gortig te worden. Zal wel afscheid nemen worden…. 

Beste ​@JM68 dat zie je verkeerd, je kunt met 1 betaald account in totaal 6 emailaccounts aanmaken en daaronder veel aliassen, zodat je in totaal 6 accounts kunt hebben met 10 aliassen per account, dus in totaal 60 mogelijkheden en dat voor maar €7,50 per maand, koopje toch😎

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

We realiseren ons dat we dit niet even op een vrijdagmiddag er bij moeten doen ;-)

Gelukkig hebben we beide nog alternatieven (ik een gmail-account, zij nog een hotmail-adres), dus we kunnen in principe vandaag al beginnen

Ter informatie: wanneer KPN-e-mailaccounts worden beëindigd, bijvoorbeeld na het opzeggen van een KPN-abonnement, blijven deze nog zes maanden actief.

Piet.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 18, 2025

Beste ​@JM68 dat zie je verkeerd, je kunt met 1 betaald account in totaal 6 emailaccounts aanmaken en daaronder veel aliassen, zodat je in totaal 6 accounts kunt hebben met 10 aliassen per account, dus in totaal 60 mogelijkheden en dat voor maar €7,50 per maand, koopje toch😎

ok, dat klinkt idd al beter, maar geldt dat dan ook voor al bestaande mailadressen? En kunnen we dan gewoon onze 12move-adressen blijven gebruiken?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 18, 2025

Ter informatie: wanneer KPN-e-mailaccounts worden beëindigd, bijvoorbeeld na het opzeggen van een KPN-abonnement, blijven deze nog zes maanden actief.

Piet.

Dat klinkt ruim genoeg om alle abonnementen, logins etc om te zetten👍