Skip to main content

Mijn partner en ik gaan verhuizen. Op ons toekomstige adres hebben we al een werkend nieuw KPN-abonnement genomen ivm de domotica op naam van mijn partner.

Het huidige wil ik per ongeveer 7 maart opzeggen, maar ik wil wel graag de emailadressen en aliassen die we gebruiken meenemen naar het nieuwe account. 

Hoe pak ik dat aan?

Mailaccounts meenemen kan, even bijtijds bellen met 0800 0402 en de noodzakelijke gegevens bij de hand houden.

Of bestaande, reeds ontvangen mails ,behouden blijven weet ik niet. Voor alle zekerheid op eigen media bewaren @Pien2 


Hallo @Pien2, allereerst een voorspoedige verhuizing gewenst. Het verplaatsen van mailboxen is geen enkel probleem. DE beste manier om dit te regelen is om zodra het nieuwe abonnement actief is, contact op te nemen met de klantenservice. Een medewerker kan dan de verplaatsing aanvragen. 

Begrijp dat je rond 7 maart het huidige wil opzeggen? Dat is geen enkel probleem. Mailboxen van een opgezegd abonnement blijven sowieso 6 maanden in de lucht. Er is dus ruim genoeg de tijd om de verplaatsing te laten regelen door KPN. 


Oké. Dankjewel.

Dus als ik het goed begrijp is de meest soepele volgorde als volgt. Begin februari zeg ik mijn abo gewoon op met ingang van 7 maart (1 maand). Het meenemen van de gewenste emailadressen regel ik dan vervolgens apart in de 6 maanden erna. 


Ja, die volgorde zou ik aanhouden @Pien2 


helder. Zeer bedankt, Jeroen! 


ik hang nu al een tijd aan de lijn met een medewerker en die weet niet hoe het moet. 


Duurde een tijd en heeft er een e-mail only van gemaakt en dat overgezet op het gewenste abonnement bij KPN. Hopen dat het goed gaat!


Duurde een tijd en heeft er een e-mail only van gemaakt en dat overgezet op het gewenste abonnement bij KPN. Hopen dat het goed gaat!

Dat kun je dus direct controleren @Pien2 


Duurde een tijd en heeft er een e-mail only van gemaakt en dat overgezet op het gewenste abonnement bij KPN. Hopen dat het goed gaat!

Je had het iets anders moeten aanpakken. Een “email only” abonnement was helemaal niet nodig geweest. Maak bij jouw oude abonnement een extra emailaccount aan. Laat de/het andere emailaccount(s) overzetten naar het abonnement van jouw partner door de KPN. Op deze manier komt dan jouw email gewoon binnen via het abonnement van jouw partner. En dan kun je jouw oude abonnement laten opheffen. Na 6 extra maanden word dan definitief dat abonnement opgeheven (toch nog even in de gaten houden).

Bij de prijs van één KPN (internet-)abonnement is inbegrepen dat je maximaal 5 (6 ???) emailaccounts (gratis) mag aanmaken.


Begrijp wat je bedoelt. Het oude abonnement  was al opgeheven en dat had ik gedaan op aanbeveling van de moderator, zie boven.

Volgens de KPN medewerker, die dit nog nooit aan de hand had gehad en de info op ging halen bij zijn collega, was dit een noodzakelijke stap. Ik merkte natuurlijk op dat “e-mail only” een betaalde service is, Maar in dit geval was het een “pro forma” stap die niet tot betaling zou leiden. We gaan het zien...

Ik koos dus eieren voor mijn geld en vandaar dat ik nu wel hoop dat het allemaal goed gaat. 


@Pien2 

Hebben jullie 1 of 2 klantnummers (eentje voor jouw partner's abonnement en voor dat “email only” abonnement) ? Dat geeft aan of je 1 of 2 abonnementen hebt.

Als je toch 2 klantnummers hebt en 2 abonnementen hebt, dan moet je nog een keer met de KPN bellen. Laat dan dat “email only” account gewoon in zijn geheel overzetten naar het abonnement van jouw partner en laat het “email only” abonnement opheffen. Zodat jullie 1 KPN abonnement hebben met 2 aparte emailaccounts. Scheelt weer in de kosten.


@Pien2 Hoe is dit afgelopen?  Het advies van @Jeroen van KPN  is correct maar ik krijg het idee dat de afhandeling bij de klantenservice niet heel efficiënt gegaan is. (Ik ken de details niet, en soms zijn er bepaalde stappen noodzakelijk als we tegen iets afwijkends aanlopen - maar ik hoop wel dat het dan ook netjes is afgehandeld verder)