Skip to main content
Beantwoord

Kunnen wij Ziggo e-mailadres overzetten naar KPN?

• December 10, 2025
  • 11 reacties
  • 104 keer bekeken

Hoi, 

wij hebben een bedrijf overgenomen deze zit bij Ziggo en heeft dan ook een mailadres hiervan. 
Nu zitten wij niet bij Ziggo maar met alles bij jullie kpn. 

dit mailadres is belangrijk voor klanten en kan niet verloren gaan. Moeten wij hiervoor dan enkel voor de mail een ziggo abonnement afsluiten of zijn er mogelijkheden om dit ziggo mailadres toch gewoon over te zetten naar kpn en/of onze Hotmail? 

gr 

Sjobbe 

Beste antwoord door WMG-N

@Sjobbe 

Ik vrees toch dat je alle klanten moet laten weten dat ze een ander (lees: een KPN) emailadres moeten gebruiken. Dat is gewoon het simpelste en waarschijnlijk ook het goedkoopste. Maar je zult het Ziggo abonnement toch nog even moeten behouden gedurende een flink aantal maanden.

Maar je kunt een aantal dingen doen om de overgang zo makkelijk mogelijk te maken. Bijv.

1)) Maak een nieuw emailaccount aan bij de KPN dat je hopelijk gewoon aan jouw bestaande KPN abonnement kan hangen. Ik hoop dat je daar nog wat (GRATIS) extra accounts kunt aanmaken.

2)) Stel een “Forward” in bij ZIGGO die email doorstuurt naar het nieuwe / juiste KPN account. Stuur m.b.v. berichtregels (emailprogramma) de email die afkomstig is van Ziggo naar een speciale map. Zo weet je wie er nog allemaal het oude emailadres gebruikt. En wie nog een adreswijziging moet hebben.

3)) Denk er ook aan om de/het antwoordadres(sen) te veranderen naar het/de juiste / nieuwe KPN emailadres(sen). Dit moet je doen omdat veel mensen vaak de knop “Beantwoorden” gebruiken in hun emailprogramma om te reageren op een email.

4)) En “last but not least”: Stuur alle klanten een adreswijziging.

11 reacties

• December 10, 2025

Volgens mij heeft Ziggo geen apart mail abonnement. Je moet een thuis abonnement afsluiten bij Ziggo. Anders vervalt dat emailadres. 

Je moet hiervoor sowieso bij Ziggo zijn. Dat mailadres is van Ziggo. Je kunt nergens anders iets afsluiten om dat adres te behouden.

Ik denk dat het heel verstandig is om alle klanten een adreswijziging te sturen naar een emailadres van een eigen domeinnaam. 

Maar Ziggo heeft zelf een forum. Stel daar je vraag op. 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • December 10, 2025

@Sjobbe 

Ik vrees toch dat je alle klanten moet laten weten dat ze een ander (lees: een KPN) emailadres moeten gebruiken. Dat is gewoon het simpelste en waarschijnlijk ook het goedkoopste. Maar je zult het Ziggo abonnement toch nog even moeten behouden gedurende een flink aantal maanden.

Maar je kunt een aantal dingen doen om de overgang zo makkelijk mogelijk te maken. Bijv.

1)) Maak een nieuw emailaccount aan bij de KPN dat je hopelijk gewoon aan jouw bestaande KPN abonnement kan hangen. Ik hoop dat je daar nog wat (GRATIS) extra accounts kunt aanmaken.

2)) Stel een “Forward” in bij ZIGGO die email doorstuurt naar het nieuwe / juiste KPN account. Stuur m.b.v. berichtregels (emailprogramma) de email die afkomstig is van Ziggo naar een speciale map. Zo weet je wie er nog allemaal het oude emailadres gebruikt. En wie nog een adreswijziging moet hebben.

3)) Denk er ook aan om de/het antwoordadres(sen) te veranderen naar het/de juiste / nieuwe KPN emailadres(sen). Dit moet je doen omdat veel mensen vaak de knop “Beantwoorden” gebruiken in hun emailprogramma om te reageren op een email.

4)) En “last but not least”: Stuur alle klanten een adreswijziging.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 10, 2025

Zelfs ik heb een @(achternaam).nl email. Ik snap niet waarom bedrijven een Gmail, Hotmail, kpnmail of iets dergelijks willen.. 

• December 10, 2025

Het zal toch niet zo zijn dat ziggo geen e-mail only kent ?
Dat lijkt mij sterk, is zoiets niet verplicht, kijken bij de acm.nl

Maar, inderdaad, als je toch bezig bent, met e-mail op eigen domein heb je dit probleem niet.

• December 10, 2025

dit mailadres is belangrijk voor klanten en kan niet verloren gaan. Moeten wij hiervoor dan enkel voor de mail een ziggo abonnement afsluiten of zijn er mogelijkheden om dit ziggo mailadres toch gewoon over te zetten naar kpn en/of onze Hotmail? 

Als je dat bewuste adres wilt/moet behouden zal  je het lopende contract moeten overnemen. Als dat niet meteen is gedaan met de bedrijfsovername. Zelf een abonnement bij Ziggo afsluiten gaat niet werken.

@KeesYagi kpn is de enige mij bekende provider die mail only bied, daar is zeker geen verplichting voor. Alleen 6 maanden toegang na opzeggen is verplicht. Er zijn zelfs providers die geen mailadres meer aanbieden.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 10, 2025

Beste ​@Rowi. mail only bij KPN is niet los te bestellen, alleen te bestellen als je als KPN-klant opzegt en een bestaand mailaccount bij KPN hebt en dat wil behouden.

Je kunt dus niet als niet-klant een mail-only bij KPN bestellen.

• December 10, 2025

Beste ​@Rowi. mail only bij KPN is niet los te bestellen, alleen te bestellen als je als KPN-klant opzegt en een bestaand mailaccount bij KPN hebt en dat wil behouden.

Je kunt dus niet als niet-klant een mail-only bij KPN bestellen.

Dat is mij uiteraard bekend en niet mijn punt.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 10, 2025

@Sjobbe 

Als je naar de KPN overstapt zit je ook bij Ziggo nog voor de resterende contractduur aan Ziggo vast. Als het contract bij Ziggo is afgelopen kun je daar ook nog 6 maanden gebruik van maken. Ik zou zeggen dat al die tijd jullie voldoende tijd geven om over te stappen naar de KPN.

• December 10, 2025

@Sjobbe 

Als je naar de KPN overstapt zit je ook bij Ziggo nog voor de resterende contractduur aan Ziggo vast. Als het contract bij Ziggo is afgelopen kun je daar ook nog 6 maanden gebruik van maken. Ik zou zeggen dat al die tijd jullie voldoende tijd geven om over te stappen naar de KPN.

Bij een bedrijfsovername zitten dergelijke contracten toch niet inbegrepen?

• December 11, 2025

Dat is afhankelijk van wat je afspreekt. Het is mogelijk om een internetabonnement via een contractovername over te nemen.

Maar mogelijk hangt het betreffende Ziggo emailadres aan het thuis abonnement van de vorige eigenaar. Wat deze eigenaar gewoon voor zijn woning had afgesloten. Dat zou zomaar kunnen.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 11, 2025

@Sjobbe 

Bij een bedrijfsovername neem je automatisch alle bezittingen en verplichtingen van dat bedrijf over. En dat is inclusief de internetabonnementen.

Hierboven heb ik één procedure gegeven die ​@Sjobbe kan volgen om het internetverkeer samen te voegen.

@Marlon92 maakt hier een goede opmerking. We weten niet wat welk type het KPN en het Ziggo abonnement zijn. Dit kunnen “thuis-abonnementen” of “Klein Zakelijk” abonnementen zijn. Die abonnementsvoorwaarden kunnen verschillend zijn. Daar kan alleen ​@Sjobbe een antwoord op geven.