Skip to main content

I.v.m. een vals bericht heb ik mijn wachtwoord, gerelateerd aan mijn emailadres, gewijzigd in Windows 10. Helaas door omstandigheden ben ik het nieuwe password vergeten. Ik krijg een blauw scherm met inlogmogelijkheid maar kan verder niets doen. Informatie bij computerzaak vertellen mij dat er geen andere mogelijkheid is dan de laptop geheel te wissen. Mijn vraag is of KPN mijn password ergens opslaat en ik deze kan wijzigen zodat ik weer bij mijn gegevens kan?

Hallo @Woopie 
Das erg vervelend voor je, maar de KPN slaat geen wachtwoorden op (gelukkig niet)
Kun je niet aanklikken Wachtwoord vergeten?
Dan wordt je de mogelijkheid gegeven om een nieuw wachtwoord aan te maken.
Zo niet dan denk ik dat inderdaad een algehele nieuwe installatie de enige mogelijkheid is.


hello @Woopie,

It’s too difficult to said but as per my thing KPN doesn’t store password because of you don’t have option for forgot password so i think KPN not store any user password.

 

Thanks and regards

         philip

 


Goedemiddag @Woopie, over welk wachtwoord hebben we het hier precies? Gaat het om het wachtwoord om jouw e-mail te kunnen openen en te kunnen beantwoorden, dan kun je het wachtwoord online veranderen. Er is zoals @huistijger al aangeeft niet iets als een database waarin KPN wachtwoorden opslaat. 

Mocht het nu gaan om het wachtwoord voor jouw Windows account of inlog, ben ik bang dat een volledige herinstallatie nodig zal zijn. 


Hallo @Woopie 

 

Als je bij instellen van de laptop de beveilingsvragen hebt ingevuld kan je daarmee weer toegang krijgen.

Zie voor uitleg hier: https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/uw-windows-wachtwoord-wijzigen-of-opnieuw-instellen

 

Als het om een Microsoft account gaat kan je hem volgens de instructies hier opnieuw instellen:

https://support.microsoft.com/nl-nl/account-billing/een-vergeten-wachtwoord-van-een-microsoft-account-opnieuw-instellen

 

Hopelijk lukt het hiermee zodat je geen herinstallatie hoeft te doen.


Goedemiddag @Woopie, over welk wachtwoord hebben we het hier precies? Gaat het om het wachtwoord om jouw e-mail te kunnen openen en te kunnen beantwoorden, dan kun je het wachtwoord online veranderen. Er is zoals @huistijger al aangeeft niet iets als een database waarin KPN wachtwoorden opslaat. 

Mocht het nu gaan om het wachtwoord voor jouw Windows account of inlog, ben ik bang dat een volledige herinstallatie nodig zal zijn. 

 


Ja Jeroen, ik denk inderdaad dat het een herinstallatie wordt, heel naar met laptop vol met gegevens! In ieder geval bedankt voor je bericht! Groet


Bedankt GeSp, ik ga het proberen met microsoft. Ik heb nog optie maar ik weet niet of dat mogelijk is! Ik haal de harde schijf uit mijn laptop, zet hem in een houder met usb dan verbinden met mijn pc. Misschien kan ik dan een backup maken of in ieder geval mijn belangrijke documenten verplaatsen naar mijn pc. Denk jij GeSp, zou dat een mogelijkheid zijn??


Ja, dat is een mogelijkheid.

Als je harde schijf encrypted is met bitlocker (is een optie in Windows 10 maar die staat standaard uit) dan moet je wel de bitlocker key hebben anders gaat dat niet werken.

 

Je kan Windows 10 er ook overheen zetten, alle programma's moet je dan wel opnieuw installeren maar je data blijft behouden, dat werkt ook alleen als je schijf niet encrypted is.

Het is ook bij die optie sowieso aan te raden eerst een backup te maken van je bestanden.


Dank je wel GeSp voor je advies!