Waarom krijg ik geen leesbevestiging als ik een mail verstuur, ik hoop in de nieuwe
Waarom krijg ik geen leesbevestiging als ik een mail verstuur, ik hoop in de nieuwe
Beste antwoord door Nick83
Er bestaat "leesbevestiging" en er bestaat "ontvangstbevestiging". Die laatste word niet meer ondersteund door KPN. Maar was ook een beetje nutteloos. Je wist daarmee alleen dat de email bij de KPN server aangekomen was. Niet of de mail ook bij de ontvanger terecht gekomen was.
Die eerste, leesbevestiging dus, werkt onafhankelijk van de provider. De ontvanger krijgt een melding, maar kan deze zo weg klikken zonder dat er wat verstuurd word, en de email toch gewoon lezen. En tegenwoordig is het in veel email programma's mogenlijk om in te stellen dat leesbevestigingen gewoon genegeerd moeten worden. Bij sommige programma's is dat zelfs standaard zo ingesteld. Bij sommige andere programma's staat er bij de melding "Deze melding nooit meer weergeven". Klikt de gebruiker daar 1 x op, dan ist voortaan ook klaar met de melding voor leesbevestiging.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.