Skip to main content

Waarom krijg ik geen leesbevestiging als ik een mail verstuur, ik hoop in de nieuwe

 

Leesbevestigingen worden verstuurd door de ontvanger, dit hangt dus volledig van de ontvanger af. Zelf weiger ik ze standaard in mijn mail client en krijg de vraag niet eens.

 

Ontvangstbevestigingen worden niet meer ondersteund.


Leesbevestigingen worden verstuurd door degeen die de e-mail verstuurd en niet door de e-mail ontvanger, deze moet alleen zeggen of hij de mail heeft ontvangen Ja/Nee

Als jullie deze niet meer ondersteunen ga ik toch maar eens op zoek naar een andere aanbieder B.V. Gmail.

Gr Bowie 95


Even goed lezen wat Dennis schreef….

Diegene die de mail ontvangt bepaald of er een ontvangst bevestiging wordt verstuurd…!!

Dus niet de provider !!

 

Ik heb ook alle lees bevestigingen geblokkeerd, dus ook al stuur je mij wat van gmail,

ook dan krijg je geen bevestiging.


Bij mijn Telfort webmail werkt de ontvangstbevestiging nog steeds perfect.

Bij ontvangen van een leesbevestiging ben je inderdaad afhankelijk van de goede wil van de geadresseerde.

 


Er bestaat "leesbevestiging" en er bestaat "ontvangstbevestiging". Die laatste word niet meer ondersteund door KPN. Maar was ook een beetje nutteloos. Je wist daarmee alleen dat de email bij de KPN server aangekomen was. Niet of de mail ook bij de ontvanger terecht gekomen was.

Die eerste, leesbevestiging dus, werkt onafhankelijk van de provider. De ontvanger krijgt een melding, maar kan deze zo weg klikken zonder dat er wat verstuurd word, en de email toch gewoon lezen. En tegenwoordig is het in veel email programma's mogenlijk om in te stellen dat leesbevestigingen gewoon genegeerd moeten worden. Bij sommige programma's is dat zelfs standaard zo ingesteld. Bij sommige andere programma's staat er bij de melding "Deze melding nooit meer weergeven". Klikt de gebruiker daar 1 x op, dan ist voortaan ook klaar met de melding voor leesbevestiging.


Ik heb zojuist eens ff getest: een email naar mezelf toesturen met leesbevestiging. Openen op mn mobiel in de standaard mailapp: ik krijg niks te zien. Geen melding dat ik moet bevestigen dat ik het gelezen hebt. En ik heb hier nooit iets voor ingesteld.

Hetzelfde account heb ik ook ingesteld in de mailapp van Google, ook daar geen melding over een leesbevestiging.

Als ik de mail open op een pc in Thunderbird zie ik dit:

 

Ook niet echt een in het oog springende melding hé?

Dezelfde mail openen in Windows Mail, de standaard applicatie van Windows 10: geen melding. Niets te zien.


Het ziet er erg uit alsof steeds meer mail clients de leesbevestiging standaard onderdrukken.

 

Qua ontvangstbevestigingen word dat steeds minder ondersteund (gmail doet dit ook niet), hierom zijn we er ook mee gestopt.


Het ziet er erg uit alsof steeds meer mail clients de leesbevestiging standaard onderdrukken.

 

Qua ontvangstbevestigingen word dat steeds minder ondersteund (gmail doet dit ook niet), hierom zijn we er ook mee gestopt.


Hallo @Dennis ABD , als Telfort-klant kan ik via de webmail nog steeds met ontvangstbevestigingen werken en krijg ook keurig een reactie terug van het systeem. Ik gebruik nog niet de nieuwe webmail.

 


Reageer