Skip to main content
Een paar maanden geleden kreeg ik bij het openen van mijn webmail op mijn pc voor het eerst af en toe de melding "leesfout lijstweergave - fout bij ophalen lijstweergave e-mail". Op dit moment krijg ik deze mededeling 9 van de 10 keer te zien. Ik moet heel vaak opnieuw inloggen voordat ik uiteindelijk bij mijn mail terecht kom. Het maakt ook niet uit of ik via Google of via Microsoft Edge in log.

Heel frustrerend. Vooral omdat ik jarenlang geen enkel probleem hiermee gehad heb.

Hoe kan dit?
Goedemiddag @Thyra, Wat vreemd dat je deze melding zo vaak te zien krijgt. Je ervaart dit via verschillende browsers, maar heb je ook een e-mailprogramma geprobeerd zoals bijvoorbeeld Outlook? Daarnaast ben ik benieuwd of je de foutmelding ook te zien krijgt, wanneer je de webmail opent via een andere pc/tablet of mobiele telefoon. Wil je dit proberen? Ik hoor graag je bevindingen, dan kan ik het verder uitzoeken.
Hallo Marina. Dank voor jouw reactie. Een tijd geleden is mijn computer gecrashed en raakte ik al mijn mails kwijt. Sindsdien gebruik ik alleen webmail met het idee dat ik dan altijd bij mijn mails kan. Ik heb dus geen andere mailprogramma. Op mijn tablet heb ik geen problemen, maar thuis werk ik toch het liefst achter de computer. ook makkelijk als ik iets wil printen. Tot nu toe heb ik ook weinig problemen als ik op een andere computer mijn mail open.

Ik vind het vooral verbazingwekkend dat ik hier voorheen nooit problemen mee ondervond.
Nog even ter aanvulling: Die gecrashte computer is al lang de deur uit. Als ik het heb over voorheen nooit problemen, dan bedoel ik dat met mijn huidige computer.
Snap ik @Thyra, Kun je misschien een printscreen plaatsen van de foutmelding? Verstandige keuze, maar je kunt je e-mails ook zo instellen dat ze bewaart blijven op zowel de webmail als op ieder ander apparaat waar je inlogt. Dat kan aan de hand van deze stappen. Wil je het alsnog testen op je nieuwe computer?
Hallo Marina. Hieronder vind je de printscreen. Intussen kan ik wel mijn mail zonder problemen openen via de windows 10 mail, maar daar staan natuurlijk niet mijn oudere mails op.




Hoi @Thyra, Wanneer je jouw e-mail instelt aan de hand van iMap instellingen, zou je jouw oude e-mails die je ook kunt lezen op je webmail ook kunnen terug vinden op de Windows 10 mail. Op deze pagina kun je de instellingen vinden. Wil je dit doorlopen? Als je hiermee niet de mails kunt ophalen, hoor ik het graag en zoeken we verder naar een oplossing.
Hok Marian. Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar ik ben nu ook mijn Windows 10 mail kwijt.

Probleem is dat ik geen tandwiel icoon te zien krijg als ik de mailtegel open en ook niet bij stap 6 om naar de geavanceerde configuratie te gaan. Ik dacht dat als ik de huidige account zou verwijderen en een nieuw account zou aanmaken dat het dan wel zou lukken, maar als ik geen radertje bij stap 6 zie kom ik geen stap verder.
Sorry, door autocorrectie is de aanhef fout gegaan. Moet natuurlijk Hoi Marina zijn
Hoi @Thyra, Wanneer je het e-mailaccount hebt verwijderd bij stap 5.1, kun je het beste weer bij stap 1 beginnen. Zo kom je weer uit bij stap 5 waar je een account kan toevoegen, waardoor je het tandwieltje(geavanceerde configuratie) wel zou tegen moeten komen. Hopelijk lukt het dan wel. Je printscreen van de webmail met de foutmelding zet ik door. Hopelijk weet ik snel hoe we dit kunnen fiksen. Zou je willen controleren of je de foutmelding ook te zien krijgt via betawebmail.kpnmail.nl?
Hallo Marina. Dank je wel. Ik heb mijn Windows 10 mail weer terug en ook heb ik een paar keer de betawebmail geopend en ook dat ging goed.

Nu nog even wachten op een oplossing voor de foutmelding. Maar voor nu alvast bedankt.
Mooi zo @Thyra. Dan kun je in ieder geval de Beta versie gebruiken en de Windows 10 mail. Mocht er een oplossing zijn voor de leesfout, deel ik dit met je.

Reageer