Skip to main content

Gewenste berichten van één afzender verdwijnen in de Spam box. Alle mogelijke oplossingen om deze weer in de IN box te krijgen mislukken. Na 1 seconde zit het weer in de Spambox.
Kan de oorzaak ook bij de verzender liggen?

Hallo @Hermit als je een spammail d.m.v. het opgestoken duimpje naar de inbox verplaatst blijft het in de inbox en gaat niet automatisch terug naar de spammap.


Hallo JanD,  Helaas, alle opties heb ik al geprobeerd ; duimpje / rechtermuisknop ‘geen spam’, in Outlook ook via verschuiven naar de IN box en met de rechtermuisknop alle daar vermelde mogelijkheden uitgevoerd. Na een paar seconden springt het bericht weer terug naar de spam box.
Ik vraag me dus af of er niet bij de verzender iets ‘verkeerd’ kan staan..
Het adres (en de berichten) van de verzender heeft altijd keurig gewerkt en opeens na 24 mei, komen de berichten in de spambox..


@Hermit 

Misschien heeft de afzender iets aan de structuur gedaan van de email waardoor deze vanaf nu wordt gezien als spam.

Stuur een email aan abuse@kpn.com met een voorbeeld van het emailtje als bijlage, leg de situatie uit en vraag om de reputatie van de afzender te “resetten”. De mensen van abuse@kpn.com beheren ook het spamfilter.


Hallo Willy22,
Bedankt voor je tip. Ik heb een email verstuurd naar abuse@kpn.com.
Afwachten.
 


Laatste update ; nadat ​​​​​​abuse@kpn.com heeft kunnen uitsluiten dat er een spamtag aan de mail zat en het probleem dus lokaal zat, heb ik het uiteindelijk gevonden.
Op mijn telefoon maak ik gebruik van Samsung email en daar stonden de betreffende mails ook in de spam box. Nadat ik ze daar had verplaatst naar de Inbox, bleek het probleem binnen Outlook ook opgelost. De één blokkeerde de ander.
Bedankt voor het meedenken !
 


@Hermit 

Dus Samsung mail blokkeerde email van dat ene domein ?


Ja. In Samsung mail stond dit betreffende domein opeens in de spambox.
Daarmee werden ook de berichten in Outlook in de spambox geplaatst. Ik kreeg die ‘spam’ berichten in Outlook met geen mogelijkheid meer in de IN box.
Maar nadat ze in Samsung konden worden teruggezet, volgde Outlook ‘vanzelf’..
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.😂


Hoi @Hermit Welkom op het forum en fijn dat je een oplossing hebt gevonden en dat je deze met de community hebt gedeeld 🙂 . Ik wens je een mooi weekend en post gerust nog eens een topic als we nog iets voor je kunnen doen!