Skip to main content

Als ik de lettergrootte wijzig van mijn planet account verandert alleen de lettergrootte in de geopende mails, maar niet de lettergrootte in bijvoorbeeld de lijst berichten in de inbox (of de andere mailoverzichten). En daar begint mijn probleem.

Hallo @Paulus aj  Gaat het om de KPN webmail?
Je kan daar inderdaad alleen de lettergrootte in de e-mails aanpassen via Instellingen → E-mail.

De algehele opbouw van het scherm kan je alleen aanpassen d.m.v. de instellingen van de Browser (via Zoom + / - ). Dan wordt alles groter.


Je kan het groter maken via de instelling van je browser.

Met een laptop MET muis: houdt de ctrl knop van je toetsenbord ingedrukt en draai het scrollwieltje.

Het kan ook via het menu van de browser. Druk helemaal rechtsboven op de drie liggende streepjes (Firefox) en kies voor '’zoomen'’ en dan natuurlijk de + .
Google Chrome de drie puntjes rechtsboven. En zoom.
Microsoft Edge Chromium dito.

Foto: Firefox 170 %

 


Ik vind dit niet bij instellingen. Ik wil de lettergrootte  voor uitgaande mail permanent verkleinen. Hoe kan dat?


xxx


Hoi @wout.w . Welkom op het forum.

Midden onder het scherm wat je krijgt als je op “nieuw bericht” klikt staat er een vakje: 11 pt.

Dat is de lettergrootte. Kun je instellen tus 8 en 32 pt.


Dank voor de snelle reactie. Het punt is dat als ik dat zo doe ( van 13 naar 12 pt)  hij bij een nieuwe email weer is teruggesprongen naar 13 pt.


Jij  schijnt er veel van te weten.   Een andere vraag, als dat mag van KPN, is: hoe kom van dat opdringerige Bing af? Via Instellingen en Meer lukt het niet,ook  niet als ik alleen  Google kies. 


Dank voor de snelle reactie. Het punt is dat als ik dat zo doe ( van 13 naar 12 pt)  hij bij een nieuwe email weer is teruggesprongen naar 13 pt.

Naar aanleiding van deze opmerking, getriggerd doordat ie bij mij '’vast'’ op 11 en niet op 13 staat, even verder gaan zoeken….

Klik op rechtsboven op het tandwiel. Daarna op instellingen. Kies in de linkerkolom “E-mail”. Vervolgens 'nieuw bericht’. Klik daar eens onder Standaard lettertype stijl op de grootte. Die instelling blijft hier dan ook in een nieuw bericht. 

Terug naar de normale e-mail weergave: klik op de 9 blokjes en kies e-mail.

Jij  schijnt er veel van te weten.   Een andere vraag, als dat mag van KPN, is: hoe kom van dat opdringerige Bing af? Via Instellingen en Meer lukt het niet,ook  niet als ik alleen  Google kies. 

Dat is een instelling in de gebruikte browser. Bij Edge (Microsoft) zal je eerder Bing hebben dan bij Google Chrome. Daarin is de standaard Google search.

Maar door een Europese richtlijn moet in elke browser gekozen kunnen worden uit meerdere zoekmachines. Een als voorkeur in te stellen.

Je kan ook gewoon in de adresbalk “http://google.com” intoetsen. Dan krijg je ook die zoekmachine.

Voor zoeken via de adresbalk moet je inderdaad de zoekmachine voorkeur in stellen. … in kunnen stellen.


Beste Peter G.

Een virtueel bosje bloemen voor je, jouw advies was prima, ik zend nu op 12 pt. (Ik heb bij een kant gewerkt en koppen gemaakt, en weet van een punt eigenlijk is.

Over dat Bing, ik wil je niet verder lastig vallen. Google is mijn vaste machine, of Firefox, maar als ik inlog komt dat vermaledijde Bing eerst met een foto (wallpaper, vaak mooi, maar daar gaat het niet over)  en soms met de Bing beginpagina. Ik vind het  een ongewenste intimiteit, en het is vervelend om eerst van alles te moeten wegklikken

Nogmaals bedankt

 

 

 

 


In je browser andere startpagina instellen? Of juist geen startpagina waarbij ie opent op de laatst gebruikte site. Of meerdere met meerdere tabbladen.