Skip to main content

L.s.,
Ik heb de E-mail instellingen voor mijn Samsung S7, met Android 8, helemaal doorlopen, maar krijg steeds een foutmelding dat ik mijn identiteit moet controleren. Het lijkt alsof mijn wachtwoord niet juist is. Dit wachtwoord heb ik succesvol aangepast toen Telfort Glasvezel overging naar KPN.
Ik kan met dat wachtwoord wel via Webmail inloggen.
Bij Telfort werkte de mail op de S7 altijd uitstekend.
Ik heb nog een oud Lijbrandt mail account; moet ik dan misschien andere POP3 en SMTP servers gebruiken op mijn S7?

Joop vdB

@Joop vdB :

Misschien heb je de nieuwe KPN eisen gevolgd voor het wachtwoord i.p.v. de Telfort eisen ?

Lees dit topic;

 


Mijn wachtwoord voldoet zowel aan de KPN als aan de Telfort vereisten.
Met het gekozen wachtwoord kan ik wel gewoon de Webmail openen.
Als ik het account wil openen op mijn S7, wordt het wachtwoord niet geaccepteerd


@Joop vdB :

Dit wil ook nog wel eens helpen: schrijf alle instellingen op van dat emailaccount, verwijder het account, zet de S7 een paar minuten uit, zet de S7 weer aan en maak een nieuw account aan. Lukt het nu wel ?


Als ik kies om het account te verwijderen. krijg ik de waarschuwing dat dan alle berichten, contacten en overige gegevens gewist. Dat betekent toch niet, dat dan alle contacten van mijn telefoon verwijderd worden, dus ook de lijst met telefoonnummers?


@Joop vdB :

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dus niet doen.

Probeer dan dit: Maak op jouw S7 een nieuw account aan met exact dezelfde gegevens (o.a. wachtwoord) als dat andere account. Lukt het dan wel om met dat nieuwe account om email op te halen/te lezen ?


Het lukt ook gewoon niet om een nieuw account aan te maken.
Ook niet om een ander Lijbrandt account met een ander wachtwoord.


Hoi @Joop vdB, wat raar dat jij niet in kan loggen. Pas voor de zekerheid jouw wachtwoord nog een keer opnieuw aan, op deze pagina vind je alle door KPN-ondersteunde instellingen. Ik hoop dat het lukt!


Hoi Hanna, ik heb een ander wachtwoord geprobeerd, maar ook dat levert helaas ook geen oplossing. De pagina’s met instellingen heb ik al diverse malen gecontroleerd, en dat is allemaal goed 


Ik kom van Telfort met Telfortglasvezel, dus dat kies ik dan ook bij de toestelhulp.
Ik volg dan de stappen voor de Toestelhulp instellingen. 
Als ik bij mijn pop-server dan volgens de Toestelhulp invul pop3.telfortglasvezel.nl dan kom ik dus geen stap verder, en moet ik mijn account verifiëren.
Als ik echter na diverse pogingen invul pop3.telfort.nl ,  dan komt al mijn gemiste mail binnenlopen.

Hiermee is mijn probleem opgelost.|
Misschien wel interessant om de Toestelhulp eens nauwkeurig te controleren.

Alles bij elkaar, toch tevreden en blij. 
Ik heb inmiddels een Samsung S10, en daar werkt dit ook.