Skip to main content

 

Ik krijg sinds  07-01-2020 een  bericht "”  logbestand met synchronisatie gegevens"”. Vraag” wat moet ik met deze info  / is er een probleem??

 

Groet. 

André 

 

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Vleuten. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je deze melding steeds te zien krijgt. Ik verwacht dat je gebruik maakt van Outlook. Outlook heeft een optie waarmee je logboekregistratie voor bepaalde functies kan inschakelen. Waarschijnlijk heb jij dit ingeschakeld en krijg je daarom deze melding steeds te zien. Je kan deze optie uitschakelen door de volgende stappen te doorlopen:

  1. In Outlook gaat u naar de tabblad Bestand > Opties > Geavanceerd.

  2. Schakel onder Overige het selectievakje Oplossen van problemen met logboekregistratie inschakelen (opnieuw starten van Outlook vereist) uit.

  3. Start Outlook opnieuw.

Voor Outlook 2007   

  1. In Outlook gaat u naar Extra > Opties.

  2. Selecteer op het tabblad OverigeGeavanceerde opties.

  3. Schakel het selectievakje Logboekregistratie inschakelen (problemen oplossen) uit.

  4. Start Outlook opnieuw.

 


Ik heb niets meer van je gehoord @Vleuten. Dus ik ga er vanuit dat het probleem inmiddels is verholpen. Als dit niet het geval is, dan horen we dat graag!


Ik heb dit gecheckt ivm ontvangst logbestand. Maar het vakje bleek niet ingeschakeld.

Mijn Outlook is er opnieuw op gezet en opeens ontvang ik nu zo'n logbestand. Maar dat vakje was dus niet aangevinkt.


Ik lees in jouw bericht dat je Outlook opnieuw hebt ingesteld en/of geïnstalleerd. Is het probleem daarmee inmiddels verholpen? 


Het  ‘probleem’ of verschijnsel zie ik voor het eerst. Ik weet niet of het kwaad kan, vandaar mijn navraag. Het is storend mail te ontvangen met logbestanden waarvan ik niet weet of ik er iets uit af moet leiden en waar ik helemaal geen behoefte aan heb.

 

Mijn Outlook 2013 is begin november op mijn nieuwe laptop gezet. Dat kan ik niet zelf, is dus voor mij gedaan.

Onlangs bleek dat mail opeens pas na een minuut of vijf binnen liep. Ik ben gewend dat als Outlook wordt opgestart, de eventuele mails gewoon direct binnenkomen. De wifi is prima. Toen heb ik iets geprobeerd dat ik van het forum had geplukt:

Dat bleek niet te werken en ik heb die aanpassing weer hersteld en de laptop herstart. Maar daarna had ik geen submappen meer, kon ik niet ontvangen of verzenden en zo.

Daarvoor heb ik iemand gevraagd die mijn Outlook weer hersteld heeft en vanaf toen ontving ik die logbestanden.

Overigens zie ik nu geen nieuwe mails met logbestanden meer. Het bewuste vakje was niet en is niet aangevinkt.


Correctie op bovenstaande: er komen nog steeds mails met logbestanden binnen.


@Logbestand in outlook Heb je misschien iets aan de onderstaande pagina?

https://support.microsoft.com/nl-nl/office/wat-is-de-optie-logboekregistratie-inschakelen-probleemoplossing-0fdc446d-d1d4-42c7-bd73-74ffd4034af5