Skip to main content
Vraag

Lokale email mappen worden niet lokaal gesynchroniseerd in web mail

• October 6, 2025
  • 11 reacties
  • 82 keer bekeken

In webmail staan folders die niet lokaal staan. Bij abonneren op IMAP mappen in webmail staan deze folders wel aangevinkt. Sinds een week komen deze folder niet meer lokaal tevoorschijn, maar ze staan nog wel op webmail.. De folders verschijnen ook niet als ik op de regel “meer weergeven” klik.

11 reacties

HeidiV
Topper
  • October 7, 2025

Hi ​@RBerends 56 

Je mist die mappen in je lokale mailprogramma?

Als dat outlook is dan kan je ze weer zichtbaar maken door met de rechtermuisknop op het mailaccount te klikken en dan IMAP-mappen te kiezen, daarna Query uitvoeren en dan de mappen weer toevoegen als geabonneerd via Aanmelden.

• Auteur
  • Topper
  • October 7, 2025

Hallo HeidiV ,

Na een rechtermuis klik op het betreffende account krijg ik alleen deze keuzes: 

In webmail kan ik wel bij IMAP mappen komen.

Ik gebruik inderdaad outlook in windows 11.

Groet, Rudolf

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 7, 2025

Selecteer het IMAP account en met de rechtermuisknop een optie kiezen. Bijv. "Reset Account”. Dan wordt de informatie van het IMAP account opnieuw ingesteld. Hopelijk komen dan de mappen wel tevoorschijn.

• Auteur
  • Topper
  • October 7, 2025

Dag WMG-N, ik heb account herstellen uitgevoerd. Het heeft helaas niet geholpen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@RBerends 56, welkom op onze community! Dit moet haast wel iets van een instelling zijn in outlook maar ik ben er niet helemaal thuis in. Kun je ze eens uitvinken en opnieuw aanvinken? Zou je anders eens een nieuwe aan kunnen maken met een andere naam? Het staat me vaag bij dat dit wel eens fout gaat bij sommige namen en als je mappen met dezelfde naam in elkaar hebt staan bijvoorbeeld.

• Auteur
  • Topper
  • October 8, 2025

In IMAP mappen de vinkjes weggehaald en weer teruggezet. Geen resultaat. Nieuwe map aangemaakt, maar die verschijnt ook niet.

• October 8, 2025

Zie je de standaard mappen wel? Zoals bijvoorbeeld verzonden email? Word de verzonden email wel goed gesynchroniseerd? 

Het gaat alleen om extra mappen die je zelf bij maakt? Zo ja, waar maak je die bij dan?

Zoals Submap1? Of Submap2?

• Auteur
  • Topper
  • October 10, 2025

Dag Marlon, de email in dit account komt niet meer binnen en wordt ook niet meer verzonden. Ik maak mappen aan zoals submap 1 en 2 in jouw voorbeeld, Ik denk dat ik het account geheel ga verwijderen en opnieuw instellen. Waarschijnlijk is dat de kortste klap. Dank voor de suggesties.

Groet, Rudolf

• Auteur
  • Topper
  • October 10, 2025

Account verwijdert en opnieuw aangemaakt. Email verkeer is eer op gang en wekt. Mappen synchronisatie nog steeds niet goed.

Mappen weergave lokaal
Mappen weergave Webmail
IMAP synchronisatie instelling

Iemand nog suggesties om dit op te lossen.

HeidiV
Topper
  • October 12, 2025

Hi Rudolf,

De IMAP ondersteuning van het gratis new outlook die je bij Windows 11 krijgt lijkt steeds minder goed te werken, de oplossing zal van Microsoft moeten komen.

Je zou ook over kunnen stappen naar Thunderbird.
Die gebruik ik zelf ook voor een aantal POP en IMAP accounts, ik krijg daarin altijd alle IMAP mappen te zien en je kan daarmee ook je contacten en agenda synchroniseren met webmail.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Je zou hierover trouwens ook contact op kunnen nemen met microsoft, misschien hebben die nog tips?