Skip to main content
Ik kan wel bij mijn webmail van KPN komen, dus de inloggegevens zijn goed. Maar als ik mijn account wil aanmaken in Outlook 2019 op mijn pc met dezelfde inloggegevens, lukt dat niet! Wat is er aan de hand?
Nog even ter aanvulling: ik heb alle suggesties om het probleem op te lossen uitgevoerd, maar niets helpt.
Tot mijn verrassing lukte het nu wel om mijn account aan te maken en email binnen te halen, maar na afsluiten van Outlook en het weer opnieuw opstarten kreeg ik weer de foutmelding dat het synchroniseren niet lukt (0x800CCC0E). En dus kan ik weer niet bij mijn mail! Heel frustrerend allemaal. Webmail KPN wel bereikbaar...
Hoi Rolies, welkom op het forum! Deze foutmelding heeft te maken met verkeerde accountinstellingen. We hebben nog geen informatiepagina over Outlook 2019 maar ik geloof dat Outlook 2016 ongeveer hetzelfde werkt. Kun je controleren of de instellingen op deze manier zijn ingesteld? KPN E-mail: Outlook 2016 instellen, controleren, verwijderen. Het gaat met name om de geavanceerde instellingen, die als volgt moeten zijn ingesteld:


Beste Joran, bedankt voor je reactie. Ik heb deze instellingen steeds gebruikt, maar geen resultaat op 1 keer na vanmorgen. Ik kon ineens een account in Outlook aanmaken en de mappen werden gesynchroniseerd. Ook de emails kwamen binnen. Maar toen ik Outlook afsloot en opnieuw opstartte, kwamen dezelfde problemen weer terug: geen contact met de server en niet in staat te synchroniseren. Account maar weer verwijderd en opnieuw proberen aan te maken, maar ook nu weer de melding "Er is geen verbinding gemaakt met de binnenkomende server (IMAP) met behulp van de opgegeven versleutelingsmethode."

De versleutelingsmethode staat echt op SSL/TLS!

Ik hoop dat je nog een andere suggestie hebt!!
Nog even een aanvulling: het installeren van Outlook.com op mijn telefoon en IPad is wel gelukt. Bij het instellen van het account kreeg ik wel de melding, dat het programma geen verbinding kon krijgen met de server, maar het programma vroeg of ik toch verder wilde. Ik heb dat gedaan en vervolgens werkt Outlook.com zowel op de telefoon als op de IPad met mijn KPN-account.
Vreemd dit. Ik heb zelf helaas niet de beschikking tot Outlook 2019 anders had ik graag als test ook een account ingesteld. Zijn er andere opties bij versleutelingstype voor de IMAP server? Kun je die proberen? We zullen ongetwijfeld op korte termijn met hulppagina's komen voor deze Outlook versie maar het is nog even improviseren.
Ik heb alle versleutelingsmogelijkheden voor de IMAP uitgeprobeerd. Zonder gewenst resultaat. Ik gebruik nu webmail KPN en Outlook.com op de IPad en op de smartphone. Tot en met zondag werkte Outlook 2019 ook op de pc.
Ik heb vandaag Office 2019 vervangen door Office 2016 en opnieuw alles ingesteld in Outlook 2016. Aanvankelijk maakte Outlook verbinding met de server en kwam de mail binnen. Ook na twee keer afsluiten en weer openen van Outlook werd er gesynchroniseerd. Maar toch weer te vroeg gejuicht: na de vierde keer weer hetzelfde probleem. Synchroniseren was niet meer mogelijk en de server niet meer bereikbaar. Om moedeloos van te worden. Ik overweeg om maar naar Gmail over te stappen.
Ik begin me af te vragen of dit wel een Outlook probleem is. Is er misschien een virusscanner geïnstalleerd die zich ook met de mail bemoeit? Of een los spamfilter?

Reageer