Skip to main content

daarnet zag ik in Kennisbank een topic over -filters ivm individuen die een mailbox willen gebruiken om via dat adres inkopen te doen maar niet willen dat je hun communicatie ziet-, topic is reeds gesloten.

daar staat een lange lijst met wat je moet doen om filters te controleren of instellen . 

1. ik begrijp al niet veel wat daaronder komt twel de boodschap hierboven , niet die lijst] overzie de acties niet, na 10 cm ben ik de draad kwijt, telkens schakelen  tussen 2 pagina’s helpt niet,  dus is het te moeilijk om zelf te kijken / controleren / instellen 
  2. als KPN dit weet waarom lost men dit niet  voor gemiddelde gebruikers op i.p.v op een kennisbank zetten waar velen geen weet van hebben enkel ’nerds’ / diegenen die al veel kennis of bovenmatige interesse voor deze techniek hebben
  3. ik verwacht van KPN dat als men dit weet, er een eenvoudige methode wordt ingesteld -klantenservice- die mij en andere KPN-klanten beschermt, iets als ‘klik op knop als je veilige filters wilt’! 

@Niet gerespecteerde klant 

Bij dit soort situaties maak ik één of meerdere schermafdrukken van de webpagina(s)/venster(s) in Windows met de relevante informatie. En dan open ik tegelijkertijd de gemaakte plaatjes en de webpagina/het programma waar ik die informatie moet gebruiken. Met een beetje passen, meten en verkleinen van de afbeeldingen/de webpagina/het programma lukt het mij dan om tegelijkertijd 2 vensters (in Windows) naast elkaar te laten zien. Dan helpt al een heleboel.

Hi @Niet gerespecteerde klant , ik zie dat @WMG-N je al een algemene goed tip gegeven heeft voor punt A, super!

Wat betreft punt B en C, de auteur van het artikel mailfilters in de webmail waar jij op doelt (@Raymondt) zal hier later vandaag tekst en uitleg over komen geven 😊 

Hi gerespecteerde klant,

De reden van het kennisbankartikel is vooral om mensen uit te leggen hoe zij zelf (als zij dit nodig vinden) e-mailfilters aan kunnen maken, en hoe je kunt controleren of er filters ingesteld staan, die eventueel kunnen belemmeren dat klanten bepaalde mails missen die ze wel verwachten.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met punt B en C. Als KPN wat weet? Dat er mailfilters ingesteld staan? Dan doen we er niets mee, want normaalgesproken heeft een klant zelf mailfilters aangemaakt. We hebben in het verleden (door hierover met klanten te communiceren die vreemde dingen zagen) vastgesteld dat kwaadwillenden soms mailfilters instellen. Als er mailfilters ingesteld zijn op een mailbox, kunnen wij niet zien of de klant dat bewust gedaan heeft of dat iemand met minder goeie bedoelingen dat gedaan heeft. Daarom is het uiteindelijk ook aan de klant zelf om ze te controleren. Om dat te doen hoef je overigens niet steeds tussen 2 pagina's te schakelen. Als er mailfilters staan die je zelf niet geplaatst hebt, kun je ze verwijderen, en als het mailfilters zijn die je wel zelf ingesteld hebt dan zul je ze herkennen, want je hebt ze zelf ingesteld.

Ik weet ook niet hoe je de ‘veilige filters’ precies voor je ziet. Aan een filter zelf is op zich niets onveiligs, hij kan er alleen voor zorgen dat je bepaalde mails niet ontvangt, maar ook dat zou je als klant zelf zo ingesteld kunnen hebben.

Reageer