Skip to main content
Antwoord

Maakt KPN webmail gebruik van Microsoft en zo ja moet er dan geen Europees alternatief voor komen?

• April 13, 2025
  • 12 reacties
  • 208 keer bekeken

Maakt KPN gebruik van Microsoft en zo ja moet er dan geen Europees alternatief voor komen?

Beste antwoord door Erik van KPN

Volgens mij maakt kpn mail gebruik van de servers van KPN Cloud, en deze zijn in eigen beheer op Nederlandse bodem…

Edit; kpn cloud is inderdaad gekoppeld aan de webmail. En deze is dus volledig in eigen beheer. Geen Azure of AWS.

Dit klopt. De servers voor de Webmail en de KPN Cloud staan op Nederlandse bodem. De software die wij gebruiken voor Webmail, Cloud en de daarbij behorende diensten is van Open X-Change, en dit staat op onze servers geïnstalleerd. Open X-Change is verder een Duits bedrijf.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

• April 13, 2025

Nee. KPN maakt geen gebruik van Microsoft. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 13, 2025

Nee ​@Wil v V , daar heeft KPN niets mee van doen 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 13, 2025

Geen gebruik van Microsoft (Azure) maar Amazon (AWS). Dat is niet minder erg

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 13, 2025

okee.  Dus wordt het toch tijd voor een Alternatief van Europese makelij zou ik zeggen.

• April 13, 2025

Data gewoon lokaal op je eigen NAS opslaan...

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 13, 2025

okee.  Dus wordt het toch tijd voor een Alternatief van Europese makelij zou ik zeggen.

ProtonMail (Switzerland) of TutaMail (Duitsland) met 1GB is gratis en End-to-End versleuteld. Dwz. niemand behalve jezelf kan aan de email komen, zelfs de providers met een dwangbevel van de overheid niet.

• April 13, 2025

Waar haal je die onzin vandaan?

De mailservers van KPN gebruiken allemaal Nederlandse IP adressen die van KPN zijn.

Ook webmail gebruikt een Nederlands IP adres.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 13, 2025

Volgens mij maakt kpn mail gebruik van de servers van KPN Cloud, en deze zijn in eigen beheer op Nederlandse bodem…

Edit; kpn cloud is inderdaad gekoppeld aan de webmail. En deze is dus volledig in eigen beheer. Geen Azure of AWS.

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • April 14, 2025

Hoewel de webmail met tekstverwerking, opslag  enz. enige gelijkenis met Microsoft of Google heeft, leidt copyright informatie in de “help” functie naar een GmbH. Dus sterke aanwijzingen dat het webmail platform op Europese leest geschoeid is en u zich geen zorgen hoeft te maken.

Dutchie61
Slimmerik
  • April 14, 2025

Er zijn zat Europese mail alternatieven

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 15, 2025

Dit klopt. De servers voor de Webmail en de KPN Cloud staan op Nederlandse bodem. De software die wij gebruiken voor Webmail, Cloud en de daarbij behorende diensten is van Open X-Change, en dit staat op onze servers geïnstalleerd. Open X-Change is verder een Duits bedrijf.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 15, 2025

Bedankt voor alle antwoorden. Ik ben weer wat wijzer geworden en gerust gesteld