Ik assisteer mijn tante met een mail probleem. Zij heeft een MacBook met MacOS 10.15.3 (Catalina), maar de mail applicatie (v13) vraagt sinds 1,5 week continu naar haar wachtwoord. Na het invoeren van het wachtwoord krijgt ze de foutmelding: controle van accountnaam of wachtwoord mislukt.
Inloggen op de webmail met exact dezelfde gegevens werkt wel, dus we weten 100% zeker dat het wachtwoord juist is. Volgens de officiële instructies van Apple (waar de KPN website naar toe linkt) heb ik geprobeerd het mailaccount opnieuw toe te voegen, maar helaas, dezelfde foutmelding.
Zodra ik op geavanceerd klik om de IMAP instellingen te controleren zie ik alleen de IMAP server. Deze staat op imap.kpnmail.nl. Zodra ik dit bewaar krijg ik opnieuw de vraag naar het wachtwoord en uiteindelijk dezelfde foutmelding:
Deze generieke foutmelding zegt natuurlijk helemaal niets. Helaas heb ik nog geen manier gevonden om meer informatie van het probleem te vinden, zoals een foutcode o.i.d.
Voor alsnog gebruikt mijn tante de webmail uit nood, maar wil graag gewoon haar mail applicatie gebruiken. What to do?