Skip to main content

Ik heb dezelfde fout gemaakt door een mail account te verwijderen. Wat moet ik doen om dat mail account weer geactiveerd te krijgen ?

Ik heb dezelfde fout gemaakt door een mail account te verwijderen. Wat moet ik doen om dat mail account weer geactiveerd te krijgen ?

Hallo @Rodigan12 , wacht de reactie van een moderator af, die kan dat voor je herstellen.

Zet voor alle zekerheid het bewuste e-mail-account in je profiel.

Voor een snelle(re) reactie kun je ook bellen of chatten.

 


Ik heb dezelfde fout gemaakt door een mail account te verwijderen. Wat moet ik doen om dat mail account weer geactiveerd te krijgen ?

Hi Rodigan, het gewenste account kun je simpelweg weer aanmaken in Mijn KPN onder Informatie & Instellingen. Lukt dit niet? 


@Rodigan12, is het je inmiddels gelukt om het e-mailaccount weer aan te maken? Zo niet, laat je dan even weten om welk e-mailadres het gaat?


Nee hoor. Ik heb zoals hierboven werd aangegeven getracht het op te lossen via de chat. Echter, die kreeg het niet voor elkaar. Diegene heeft een alias aangemaakt zodat mails naar het verwijderde account terecht komen in mijn primaire mail account. Dat is een workaround maar geen oplossing.

Net nog weer even gekeken of het nu wel lukt. Niet dus. In mijn profiel staat om welk mail adres het gaat.


@Rodigan12, het e-mailadres staat nu inderdaad als alias genoteerd. Wat ik kan doen is deze verwijderen als alias (met jouw toestemming), zodat je hem zelf weer handmatig kan aanmaken in de MijnKPN omgeving als e-mailaccount. Ik zie dat je nog één mailbox vrij hebt hiervoor, naast de andere 4 mailadressen onder jouw klantnummer. 
 
Laat je even weten of je dit ziet zitten?


@Susan_  Als jij zeker weet dat ik daarna normaal het e-mail adres kan toevoegen dan graag. Maar de medewerker in chat was hier ook zeker van en begreep niet waarom het tóch niet werkte. Als ik toch weer het hele riedeltje door  moet met jullie als het toch fout gaat dan duurt dat weer ettelijke dagen. Dan heb ik liever dat de alias maar blijft bestaan. Ik kan zélf geen aliassen aanmaken ?


Hi @Rodigan12, excuses voor de late reactie. Je kan zelf aliassen, én je kan zelf mailboxen aanmaken. Zodra een mailadres wordt verwijderd, blijft ‘ie 3 maanden gereserveerd staan. Die reservering kunnen we er afhalen, zodat je gelijk weer dat e-mailadres kunt aanmaken (als alias óf mailbox).

Dus geef maar aan wat jij wil...


@Paul_ Prima, ik heb de uitleg zoals jij die geeft inmiddels meerdere keren gehad en iedere keer bleek het toch niet te lukken.

Ben benieuwd of het jou wel lukt. Ik wil graag het mail adres aan kunnen maken en géén alias gebruiken.

 


 @Rodigan12 Ook ik reageer even, zodat het proces iets sneller gaat. Je kan in de MijnKPN de e-mailadressen beheren. Als jij de alias verwijderd, dan krijgt dit mailadres 3 maanden lang de status gereserveerd. Zo te horen wil je geen alias maar een ‘hoofd’mailadres maken van dit mailadres, klopt dit? Dat is prima. Ik zal de alias verwijderen, dan kun jij hier een nieuw mailadres van maken. 
Zodra ik het mailadres verwijder wordt dit adres wel weer vrijgegeven en kan deze gekoppeld worden. Maak dus zo snel mogelijk het mailadres opnieuw aan. 


@Lisa Tja, heel fijn. Precies waar ik al bang voor was.

Nu werkt het Alias niet meer en kan ik ook het mail adres waar het om gaat niet meer aanmaken. Precies waar ik al bang voor was. Jullie blijven elkaar herhalen hoe het werkt. Volgens je werkinstructie zal dat zo zijn maar dat wérkt niet. Dat probeer ik steeds aan te geven.


Ik weer opnieuw de Alias aangemaakt. Blijf er s.v.p. nu maar af. Ik verwacht een aantal belangrijke mails op dat adres. Alvast bedankt.


@Rodigan12, mocht je de mailtjes al ontvangen hebben of uiteindelijk hebben gekregen in de loop van de week dan wil ik nog 1 ding uitzoeken. Er staat namelijk ook een @kpn-fon.nl mailadres tussen. Gebruik je FON van KPN? Anders wil ik deze verwijderen en kijken of je daarna de optie hebt om een mailadres aan te maken (i.p.v. alias). Heb je die optie nadat ik het FON adres verwijder? Dan kunnen we de stap nog maken met je alias waarvan je een mailadres wil maken. Maar voorlopig zal ik niks wijzigen, zoals je hebt gevraagd.


Nee, dat FON adres mag van mij wel weg. Echter, de melding die ik steeds krijg is dat het mailadres dat ik aan wil maken niet beschikbaar is. Dat is m.i. wat anders dan teveel mail adressen hebben.

 

 


Nee, dat FON adres mag van mij wel weg. Echter, de melding die ik steeds krijg is dat het mailadres dat ik aan wil maken niet beschikbaar is. Dat is m.i. wat anders dan teveel mail adressen hebben.

Het mail adres wat u probeert toe te voegen, eindigd dat op @kpnmail.nl? Voor een nieuwe mailbox moet dat namelijk wel. Voor een alias hoeft dat niet.


@Nick83 Ja, het adres wat ik wil toevoegen eindigt op @kpnmail.nl Ik weet dat na verwijderen het in principe 3 maanden duurt alvorens je het weer kunt aanmaken. Diverse KPN mensen hebben me inmiddels aangegeven die 3 maanden restrictie er af gehaald te hebben. Ik blijf echter de melding bij aanmaken van het mail adres krijgen dat het adres wat ik aan wil maken niet beschikbaar is.

Ik kan het adres wél als alias aanmaken dus het is hier geen kwestie dat het mail adres inmiddels door iemand anders in gebruik is. Kennelijk werkt het weghalen van de 3 maanden restrictie niet waardoor ik alleen maar de optie heb om een alias aan te maken voor dat mail adres.

Ik waarder dat de KPN moderators me proberen te helpen maar vindt het wel jammer dat ze kennelijk mijn antwoorden niet goed lezen of het anders interpreteren. Als ik aangeef dat de melding die ik krijg is dat het mail adres niet beschikbaar is dan moet het toch duidelijk zijn dat het mail adres nog steeds niet uit de restrictie is. Het weghalen van een FON mail adres zal m.i. dan ook niets uithalen.


Reageer