Skip to main content

Ik wil op mijn MacBook Air een Telfort mail account toevoegen. Dit lukt niet omdat na het invoeren van mijn mailadres en wachtwoord, direct de melding komt:

Controle van accountnaam of wachtwoord mislukt. Het lijkt alsof de verificatie bij KPN niet werkt of geblokkeerd is.

Hoe krijg ik dit aan de praat? Ik zit op de laatste versie van Mac OS, maar op een oudere Mac krijg ik dezelfde melding als ik dit account wil toevoegen. Mijn mailadres eindigt op @telfort.nl

Hoi @Falco65 
Vul als gebruikersnaam je complete emailadres in
Als hostnaam vul pop.kpnmail.nl of imap.kpnmail.nl in
Zet authenticatie op Wachtwoord en vul je wachtwoord in.
Schakel 'Beheer verbindingsinstellingen automatisch' uit
En vul bij poort voor IMAP 993 in of voor POP 995 in

Voor SMTP 
Vul als gebruikersnaam je complete emailadres in
Zet authenticatie op Wachtwoord en vul je wachtwoord in.
Schakel 'Beheer verbindingsinstellingen automatisch' uit
En de hostnaam op smtp.kpnmail.nl
Poort 587

Zet zowel bij inkomende mail als uitgaande maal de TLS/SSL aan

Ook al heb je een telfort adres vul dan toch kpnmail.nl in bij de host namen


Hoi @Falco65 
Vul als gebruikersnaam je complete emailadres in
Als hostnaam vul kpnmail.nl in
Zet authenticatie op Wachtwoord en vul je wachtwoord in.
Schakel 'Beheer verbindingsinstellingen automatisch' uit
En vul bij poort voor IMAP 993 in of voor POP 995 in

Voor SMTP 
Vul als gebruikersnaam je complete emailadres in
Zet authenticatie op Wachtwoord en vul je wachtwoord in.
Schakel 'Beheer verbindingsinstellingen automatisch' uit
En de hostnaam op kpnmail.nl
Poort 587

Zet zowel bij inkomende mail als uitgaande maal de TLS/SSL aan

Allemaal duidelijk maar dit kan niet omdat de eerste verificatie al niet lukt. Mijn complete mailadres heb ik uiteraard volledig ingevuld. De overige instellingen kun je pas bereiken nadat het account geverifieerd is en dat lukt niet.


Heb je wel kpnmail.nl ingevuld?

 


Nee, zoals vermeld eindigend op @telfort.nl. Net geprobeerd telfort.nl te vervangen door kpnmail.nl. Werkt niet. Logisch want de domeinnaam is en blijft Telfort.


Nee, zoals vermeld eindigend op @telfort.nl. Zit daar de fout?

Dat werkt meestal beter
Wel je telfort adres als gebruikersnaam invullen.


Plaats anders even een screendump van wat je al hebt ingevuld

Haal wel even de naam voor de @telfort.nl weg, vanwege de privacy 


Heb ik allemaal gedaan maar helaas geen resultaat. 


pop.kpnmail.nl als je POP gebruikt of imap.kpnmail.nl als je imap gebruikt
Bij smtp   smtp.kpnmail.nl


Kijk anders hier even:

 


 

 

 


 


Kijk anders hier even:

 

Had ik gezien inderdaad, maar beantwoordt volgens mij niet mijn vraag. 


@huistijger u heeft hetzelfde systeem als ik, het zou geen probleem moeten zijn om de mail aan de praat te krijgen volgens mij. 
 


 

Vul ook hier je complete gebruikersnaam in van telfort
en bij inkomende mail imap.kpnmail.nl
Bij uitgaande mail

Dan moet het goed gaan als het wachtwoord klopt.


Helaas, zolang de verificatie niet werkt kan ik niks. 


@Falco65 

Lukt inloggen via Webmail wel?

Zo niet dan kan je hier je email account(s) beheren en het wachtwoord opnieuw instellen: https://email.kpn.com


Ja via webmail lukt het gewoon, daarom weet ik ook zeker dat het wachtwoord nog correct is.


Ik heb wel vaker gezien dat de autodiscover (die zou automatisch de juiste mailservers in moeten stellen) niet lekker werkt voor @telfort.nl adressen.

Je zou daar een extra e-mailadres (alias) met @kpnmail.nl onder kunnen hangen via https://email.kpn.com 

En dan nogmaals proberen maar dan met dat @kpnmail.nl e-mailadres en hetzelfde wachtwoord.

Als het eenmaal is ingesteld kan je in de mail instellingen van de Mac weer je telfort e-mailadres invullen.


Ik vind dit eerlijk gezegd wel een beetje absurd. Een nieuw account aanmaken is nou ook weer geen rocket science. Maar bedankt voor de tip, ik ga het proberen. 

Ik heb een extra mailadres eindigend op kpnmail.nl aangemaakt. Dit is niet perse een alias toch? 


Het is ook absurd, maar als je handmatig niets kan instellen dan kan je dit als workaround doen.

Als er al een account is ingesteld kan je wel een account toevoegen begrijp ik uit de Apple help, maar of je dan wel handmatig alles kan instellen staat er niet echt duidelijk bij, ik heb geen Mac en kan het dus ook niet uitproberen.

 

Het is dan wel een ander account met eigen wachtwoord en mappen, dus als je daarna je emailadres/account veranderd op de Mac weet ik niet of dat goed gaat


Ook met dit nieuwe account geen succes, nog steeds dezelfde foutmelding helaas.


Dan zou ik het ook niet weten, ik heb nog even getest met Thunderbird en daar werkt het toevoegen van een kpnmail.nl email account prima, die kan dus wel de instellingen zonder problemen automatisch vinden:

 

Zelfs de adresboeken kan je daarmee automatisch koppelen:

 


Misschien ook maar een ander mailprogramma proberen. Dat zou misschien de oplossing kunnen zijn. Komende dagen maar eens testen.


@Falco65 Ben je nog verder gekomen met het alternatieve e-mailprogramma of heb je een andere oplossing kunnen vinden?


@Falco65 Ben je nog verder gekomen met het alternatieve e-mailprogramma of heb je een andere oplossing kunnen vinden?

Ja, ik heb de oplossing gevonden. Ik had als inkomende server toch niet de goede naam ingegeven. Na wat proberen kreeg ik het aan de praat dus het is opgelost. Dus toch mijn fout.