Skip to main content

Ik wil op mijn MacBook Air een Telfort mail account toevoegen. Dit lukt niet omdat na het invoeren van mijn mailadres en wachtwoord, direct de melding komt:

Controle van accountnaam of wachtwoord mislukt. Het lijkt alsof de verificatie bij KPN niet werkt of geblokkeerd is.

Hoe krijg ik dit aan de praat? Ik zit op de laatste versie van Mac OS, maar op een oudere Mac krijg ik dezelfde melding als ik dit account wil toevoegen. Mijn mailadres eindigt op @telfort.nl

@Falco65 Dat is goed om te horen. Fijn dat je dan een oplossing hebt weten te vinden en bedankt dat je dit deelt! Ik wens je een fijne dag en stuur gerust nog even een berichtje als we nog iets voor je kunnen doen!


Ik kreeg hoop toen ik de schermen van falco65 zag. Ik heb hetzelfde probleem en kom ook niet verder. Steeds komt de melding “Kan ID en wachtwoord niet controleren”. Helaas bleek falco een typefout in een servernaam te hebben. Ik neem de servernamen van de in- en uitgaande servers over van de kpn site, maar ik blijf vast lopen. En heb die nemen al talloze keren in getypt. En gecontroleerd op typefouten.

Bij mij betreft het een nieuwe MacBook Air met OS Ventura.

Heeft iemand een oplossing?


Hallo @Cooper31 zie onderstaande link met uitleg:

https://support.apple.com/nl-nl/guide/mail/mail35803/mac


Bedankt @JanD , maar deze pagina is mij bekend en helpt mij helaas niet verder.

Iemand nog andere suggesties?


OPGELOST!!

Ik was er vrijdag niet voor 100% maar voor 200% van overtuigd dat ik het juiste wachtwoord had…


OPGELOST!!

Ik was er vrijdag niet voor 100% maar voor 200% van overtuigd dat ik het juiste wachtwoord had…

Ah mooi! Bedankt dat je het nog even met ons deelt!