Skip to main content

Een goeden dag!
Mijn laptop staat op instorten en nu vraag ik mij af hoe ik mijn hele mailbox kan overzetten naar een externe harde schijf?
Of blijven al mijn gegevens bij de KPN mail bewaard?

 

@AMO1951 :

Om die vraag te kunnen beantwoorden moet je eerst vertellen welk programma je gebruikt en welk protocol gebruik je in jouw emailprogramma ? Gebruik je POP of IMAP ? Wat staat er bij “inkomende server” ? Staat daar “POP.kpnmail.nl” (o.i.d.) of “IMAP.kpnmail.nl” ?


Sorry voor de late reactie!
Ik gebruik firebird van Mozilla als mail programma.
Daar log ik in op de kpnmail.nl
Imap = kpnmail.nl

Smtp= kpnmail.nl
Intussen heb ik wat onderzoek gedaan, waarbij ik heb ontdekt, dat als ik inlog vanaf een andere pc ik gewoon in mijn mail kan komen.
Maar dat scheelt een aantal dagen dat ik mail daarin mis.
Alles overzetten naar een externe HDD is dat mogelijk?

Vriendelijke groet
Amo.

 


@AMO1951 :

Bij het gebruik van IMAP blijven de emails op de emailserver van de KPN staan. Die staan dan niet op jouw laptop. Log in bij de KPN webmail. Bij IMAP moet je daar jouw emails en mappen met email zien staan (exact zoals bij jouw emailprogramma). Je hoeft dus niets naar een externe HD over te zetten/kopieren als je naar een nieuwe laptop overstapt.

Je kunt ook kiezen (dit heb ik ook gedaan) om toch een kopie (!!) van alle emails op jouw (nieuwe) laptop te bewaren. Dan moet je in Thunderbird (??) een extra account aanmaken dat werkt met POP (inkomende server: “POP3.kpnmail.nl” (o.i.d.)) en verwijst naar datzelfde emailadres. BELANGRIJK: Je moet dan ook de optie “Bewaar kopie van emails op server” (o.i.d.) aanvinken. Dan komen alle email ook binnen op jouw (nieuwe) laptop.


Sorry voor de late reactie!
Ik gebruik firebird van Mozilla als mail programma.
Daar log ik in op de kpnmail.nl
Imap = kpnmail.nl

Smtp= kpnmail.nl
Intussen heb ik wat onderzoek gedaan, waarbij ik heb ontdekt, dat als ik inlog vanaf een andere pc ik gewoon in mijn mail kan komen.
Maar dat scheelt een aantal dagen dat ik mail daarin mis.

Als je echt IMAP gebruikt, dan kan dat niet. Dan moet het hetzelfde zijn.

Log eens in op http://webmail.kpnmail.nl. Wat zie je daar? Is de mail daar compleet?


Duidelijk Willy 22
Gelukkig blijven mijn mails en berichten dus bestaan.
Over een extra account aanmaken had ik al gelezen, maar dat vindt ik te omslachtig.
Dank voor het antwoord op mijn vraag
Grtz
 


Hoe sluit ik dit topic?
Kan dat nergens vinden! (waarschijnlijk mijn leeftijd)

 


Nick 83.

Als ik inlog via een andere laptop/pc, dan krijg ik inderdaad wel mijn mail te zien, maar dat schellt 2 of 3 dagen aan mail.
Hoe dat kan weet ik niet.
Intussen is mijn vraag beantwoordt, dank voor het meedenken.
Grtz


Ik bedoel dus als ik inlog via de website van kpnmail.