Skip to main content

Bij Outlook kun je een reeds verstuurde mail zo naar een nieuwe mail slepen, zodat deze als bijlage mee verstuurd wordt.

Bij KPN mail werkt dat niet, maar hoe kan dan toch een reeds verstuurde mail toevoegen aan een nieuwe mail?

 

Zou toch basisfunctionaliteit moeten zijn, maar ik krijg het niet voor elkaar.

 

In afwachting van jullie reacties.

 

Grt.

HW

Hallo HW,

Kijk bij instellingen (rechtsboven staat een tandwieltje als u ingelogd bent bij de webmail). En ga dan naar de instellngen voor E-mail en daaronder staat Nieuw bericht, daar kunt u "E-mails doorsturen als bijlage" selecteren.


Welkom op ons forum HW! Hopelijk is het gelukt met de duidelijke uitleg van 500W. Laat het anders gerust weten.


Beste 500W en Robin,

Ik heb bij instellingen het vinkje bij “E-mails doorsturen als bijlage” geselecteerd, maar hoe kan ik nu dan ook werkelijk een reeds verstuurde of ontvangen mail als 'Bijlage’ bij een nieuwe mail toevoegen?

Als ik bij een nieuwe mail op ‘Bijlagen’ druk kom ik in de directory-structuur van mijn PC uit en kan ik daar nergens iets uit mijn mailbox kiezen. Ook slepen van een mailtje naar een nieuwe mail, zoals bij Outlook, lukt niet met deze nieuwe instellingen.

Dus graag een duidelijke omschrijving van het opstellen van een nieuwe mail, waarbij je via ‘Bijlagen’ een oud mailtje selecteert. Is hier geen You-tube filmpje van?

Alvast dank.

 

Mvrgrt.

 

Henk 


@hwoonk :

Dit doe je als volgt: Kies een email die je wil doorsturen of waar je op wil antwoorden. Rechts-klik en een nieuw menu verschijnt. Kies daar “Beantwoorden” of “Doorsturen". Dat is voldoende. De KPN webmail zorgt er dan voor dat dat bericht als bijlage wordt toegevoegd.

Dat dit gedaan wordt door de KPN webmail software wordt duidelijker als je de optie “Emails doorsturen als Inline” kiest. Dan wordt het oorspronkelijke bericht in de email zelf opgnomen.


Reageer