Skip to main content

Sinds een aantal maanden merk ik dat niet alle mailtjes die naar mij verstuurd via mailadres @planet.nl worden ontvangen. Terwijl ik weet dat ze naar me verzonden zijn omdat men regelmatig aangeeft dat ik niet gereageerd heb. Dit mailadres gebruik ik al minimaal 15 jaar en zijn er nooit geen problemen geweest.

De verzender krijg geen bericht dat de mail onbezorgbaar is. In webmail komen ze ook niet binnen in welke map dan ook. 

Wachtwoord mailbox al vervangen maar maakt niets uit. 

Het is ook niet continue, mensen kunnen een mail zenden die bij me aankomt en volgende kan zo maar weer niet aankomen.

Contact gehad met helpdesk en gaf deze aan dat er aan de kpn kant niets verkeerd kan staan en er geen mails worden geblokt maar dat ze altijd in de spambox verdwijnen van het account. Dit is dus in mijn geval niet het geval en komen ze gewoon niet aan. Maar waar blijven ze dan????

Op vaste pc wordt een pop account gebruikt waarbij is ingesteld dat de mailtjes nog 14 dagen op de server blijven staan. Op telefoon en tablet is imap ingesteld en heeft deze vorm altijd goed gewerkt. 

Het is erg vervelend dat mails niet aankomen en je niet weet waar ze blijven. 

 

Bijvoorbeeld vanochtend met mijn zakelijke mail een bericht opgesteld en @planet.nl in de cc meegenomen en komt deze niet aan in webmail maar wel bij de geadresseerde  die in de aan staat. Deze mail nog twee keer direct doorgezonden naar @planet.nl en komen ze niet aan en de derde keer wel.

Dag @Johnb70. Van harte welkom hier. Wat lastig dat je niet alle aan jou geadresseerde e-mails ontvangt. Dat lijkt me behoorlijk vervelend. Het vreemde is dat de afzender(s) geen bounce melding krijgen. Het lijkt er dus op dat de e-mails wel succesvol worden afgeleverd. Anders zou er toch iets van een melding moeten volgen. Wat voor e-mailprogramma gebruik je? En doet hetzelfde probleem zich voor in Webmail? Heb je je account al eens verwijderd en je e-mail opnieuw ingesteld met deze e-mailinstellingen? Wil je in een privébericht een aantal voorbeelden sturen van afzenders, waarvan de e-mails niet bij je werden afgeleverd (e-mailadressen + data en tijdstippen van verzenden)? 

Zou je verder je e-mailadres, postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder in kunnen vullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Hallo @Johnb70. Ik heb je in een privébericht verzocht om me nog van enkele voorbeelden te voorzien, zodat het probleem verder onderzocht kan worden, maar ik heb geen reactie meer gezien. Is het inmiddels (via een andere weg) opgelost? Ik lees het graag als ik nog iets voor je kan doen.


Beste Natasja, ik heb je bericht inderdaad gelezen en krijg ik momenteel zover ik weet alle mailtjes binnen. Uiteraard is dit geen garantie en blijft het een bijzonder vreemd verhaal.

Ik denk dat we maar aan moeten kijken en als het nodig is kom ik weer in de lucht.

Dank voor het meedenken.


Dag @Johnb70. Bedankt voor je reactie. Fijn dat je vooralsnog alle e-mails (weer) binnen krijgt. Mocht je inderdaad wel weer vernemen dat bepaalde e-mails niet bij je worden afgeleverd, dan lees ik het graag. Maar laten we daar niet op hopen. :slight_smile:


Reageer