Skip to main content
Ik probeerde mail te sturen naar twee gebruiekrs van free.fr. Beide emailberichten bounced met de volgende details: smtp; 554 too many errors detected from your IP (213.75.39.7).

Ik ben me helemaal niet bewust van dit IP adres. Hoe zit dit in elkaar? En hoe krijg ik wel mail verstuurd naar die ontvangers?
Goedemiddag @Fopbear. Wat vervelend dat het niet lukt om deze e-mail te versturen. Lukt het wel om te mailen naar andere e-mailadressen? Zou je willen proberen om deze e-mail te versturen via KPN Webmail? Op deze manier kunnen we makkelijk achterhalen of het fout gaan in jouw e-mailprogramma (instellingen) of misschien is er wel iets aan de hand met het e-mail adres. Laat je ook gelijk je gegevens achter op het KPN Forum profiel? Ik hoor graag van je!
Beste Vikash,

De rest van mijn mail werkt naar behoren. Ik heb de eerste mail verstuurd vanaf mn pad (met het standaard mailprogramma van Android) en de tweede vanuit Outlook. Beide bouncten, dus het ligt niet aan het mailprogramma. Het heeft echt met de interactie met free.fr te maken, die weigert mijn mail opeens. Eerder had ik daar nooit last van.

Misschien kan een techneut me vertellen waar dat IP bij hoort, en waarom ik last heb van dat IP adres?

Ik heb mij profiel een beetje aangevuld, maar vind eigenlijk dat ik liever zulke privé gegevens niet zou moeten achterlaten om een antwoord te krijgen op mn vraag. Dat eis ik ook niet van mensen die mij al dan niet beroepsmatig een vraag stellen.
Dat is erg vreemd. Ik heb hier eerlijk gezegd zelf niet gelijk een goed antwoord op. @Dennis ABD, heb jij misschien een idee hoe we dit probleem kunnen verhelpen?
free.fr heeft en van onze uitgaande MTA's geblokkeerd zo te zien. Ze bieden geen delisting optie dus het enige wat er op zit is nog 53301 seconden te wachten (~14 uur). We hebben meerdere uitgaande MTA's, je kan dus ook proberen de mail nogmaals te sturen. Soms zal dit werken.
Ik probeer wel weer, en zeker na 14 uur..... als het dan nog niet lukt kom ik hier weer terug. Bedankt zo ver.
Afwachten was de oplossing. Nu krijg ik geen terugmelding meer. Blijft mijn vraag waar dat IP adres van is. IP lookup geeft : (HN-Plus - Hilversum, Noord-Holland Netherlands). En ik heb echt geen idee wat ik met dat IP adres te maken heb.
Das mijn fout, MTA = Mail Transfer Agent. Een van onze mailservers dus.
OK claro. Bedankt.

Reageer