Skip to main content
Beantwoord

Mail die binnenkomt op KPNmail verdwijnt na 1-2 uur

  • 28 August 2024
  • 4 reacties
  • 314 keer bekeken

Email dat binnenkomt op mijn kpnmail.nl email adres verdwijnt na 1-2 uren, Ik heb drie email software programma’s: Pegasus, Outlook, en KPN Webmail. De email verdwijnt op alle drie. Op Outlook kan ik het met ‘Search’ toch weer terugkrijgen---heel mysterieus want waar zit het dan?

Ik heb ook een Gmail adres. Binnenkomend email verdwijnt daar niet. Niets op het Internet schijnt te helpen en ik ben hier al enige weken mee bezig geweest.

Hallo @David340723 

 

Hoe halen Pegasus en Outlook hun mail op, via POP of IMAP?

Je kan het beste beginnen door eerst je wachtwoord te veranderen van je e-mailaccount, dat kan het makkelijkst via https://email.kpn.com
Daar inloggen via je KPN ID en dan klikken op het mailaccount waarvan je het wachtwoord wilt wijzigen.

Na wijzigen van het ww eerst afwachten of mail nu wel in webmail blijft staan, daarna 1 van de programma's weer aanmelden door het nieuwe wachtwoord in te voeren en weer wachten of het dan goed blijft gaan.

Als het weer fout gaat weet je welk programma het veroorzaakt en moet je het in de instellingen daarvan zoeken.

Als het wel goed blijft gaan na alles weer aangemeld te hebben dan is er blijkbaar nog een apparaat geweest wat toegang had en misschien ingesteld staat op POP en op mail verwijderen na ophalen.
Kan ook iemand zijn geweest die ongeoorloofd toegang had.

Als je KPN ID nu hetzelfde wachtwoord heeft als je e-mail wachtwoord dan kan je die maar beter ook wijzigen.


@David340723 

Zoals @GeSp al zei: verander alle wachtwoorden (incl. het KPN ID) en zorg ervoor dat alle wachtwoorden verschillend zijn.

Laat je GMail email ophalen van jouw KPN emailaccount ? Welk protocol gebruik je in alle emailprogramma's ? POP of IMAP ? 

Voor ALLE POP accounts:

Zorg ervoor dat ELK POP account een kopie van alle email op de KPN emailserver staan.


Hallo @David340723 

 

Hoe halen Pegasus en Outlook hun mail op, via POP of IMAP?

Je kan het beste beginnen door eerst je wachtwoord te veranderen van je e-mailaccount, dat kan het makkelijkst via https://email.kpn.com
Daar inloggen via je KPN ID en dan klikken op het mailaccount waarvan je het wachtwoord wilt wijzigen.

Na wijzigen van het ww eerst afwachten of mail nu wel in webmail blijft staan, daarna 1 van de programma's weer aanmelden door het nieuwe wachtwoord in te voeren en weer wachten of het dan goed blijft gaan.

Als het weer fout gaat weet je welk programma het veroorzaakt en moet je het in de instellingen daarvan zoeken.

Als het wel goed blijft gaan na alles weer aangemeld te hebben dan is er blijkbaar nog een apparaat geweest wat toegang had en misschien ingesteld staat op POP en op mail verwijderen na ophalen.
Kan ook iemand zijn geweest die ongeoorloofd toegang had.

Als je KPN ID nu hetzelfde wachtwoord heeft als je e-mail wachtwoord dan kan je die maar beter ook wijzigen.

@David340723

Zoals @GeSp al zei: verander alle wachtwoorden (incl. het KPN ID) en zorg ervoor dat alle wachtwoorden verschillend zijn.

Laat je GMail email ophalen van jouw KPN emailaccount ? Welk protocol gebruik je in alle emailprogramma's ? POP of IMAP ? 

Voor ALLE POP accounts:

Zorg ervoor dat ELK POP account een kopie van alle email op de KPN emailserver staan.

 

 

 

@David340723  Hier is eigenlijk alles mee gezegd. Heb je hier wat aan gehad?


@David340723

Laat je GMail email ophalen van jouw KPN emailaccount (met POP) ? Dan moet je ook daar instellen dat GMail kopie van alle email op de KPN emailserver laat staan.

Afgaande op jouw vraag gebruik je POP in Outlook en dan moet ook daar mijn eerder advies opvolgen.

Log in bij de KPN webmail. Zie je daar iets verdachts staan ? Bijv. zijn daar één of meerdere een “forwards” en/of berichtregels ingesteld maar die niet door jou zijn ingesteld ? Zo ja, dan heeft een hacker toegang tot jouw emailaccount (gehad) en die dingen ingesteld. Oplossing: verwijder alle “ongewenste rommel”.


Reageer