Skip to main content
Onderstaande bericht ontvang ik als ik naar @planet.nl mail en naar samples@kpnmail.nl  This message was created automatically by mail delivery software.  A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:    samples@kpnmail.nl     all hosts for 'kpnmail.nl' have been failing for a long time (and retry time not reached) 

Hallo @BK6 

Meestal staat er ook nog een code in het “bounce” bericht.

Iets als 550 5.0.0 Mail rejected (voorbeeld).

Welke foutmelding staat er bij jou?


Hoi Ruud. Hierbij het hele bericht: This message was created automatically by mail delivery software.  A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:    samples@kpnmail.nl     all hosts for 'kpnmail.nl' have been failing for a long time (and retry time not reached) 

 

Reporting-MTA: dns; expocom.cust.iaf.nl  Action: failed Final-Recipient: rfc822;samples@kpnmail.nl Status: 5.0.0 

Hi @BK6 

Dat lijkt op de melding 550 5.0.0 Mail rejected , die normaal gesproken betekent dat het KPN spamfilter jouw mail als Spam bestempelt en daarom weigert. 

Neem contact op met KPN Abuse (de beheerders van het KPN spamfilter) via abuse@kpn.com 

Zij zullen dit dan onderzoeken.


Bedankt Ruud,

De mail naar KPN is wel aangekomen en zelfs al behandeld. Even zien hoe nu verder.

Gr

BK


Hi @BK6, ik zie dat @RBxx je al een zet in de goede richting heeft gegeven met de doorverwijzing naar KPN Abuse :relaxed:  Gaat het inmiddels goed met het versturen van de mail?


Hi Maja

Bedankt voor je reactie. De mails naar KPN-adressen komen nog steeds niet aan, maar degene die de server beheert weet wat ie moet doen.

Gr

B


Ah, jullie zijn er dus wel wat mee opgeschoten gelukkig :slight_smile: Hopelijk krijgt de serverbeheerder het snel voor elkaar!


@BK6 was het dan geen spam probleem wat KPN Abuse voor je kon oplossen?


Hi Ruud

Ik heb er zelf geen verstand van, maar onderstaande bericht kreeg ik van KPN abuse en daar gaat mijn degene die de server beheert mee aan de slag.

Geachte heer, mevrouw,

KPN maakt gebruik van de lijst van Cloudmark, waarop het IP-adres van de door u gebruikte mailserver lijkt voor te komen. U kunt een verzoek bij Cloudmark indienen voor vrijgave van uw IP adres op:

https://csi.cloudmark.com/en/reset/

Delisting kan ca. 24 uur duren.

Wanneer u gebruik maakt van een e-mailprovider verzoeken wij u deze te informeren. De provider kan de plaatsing op de lijst (na oplossen van het beveiligingsprobleem) ongedaan maken.

Indien u gebruik maakt van een eigen mailserver verzoeken wij u uw maillogs te controleren. Zorg ervoor dat u enkel legitieme berichten kunnen worden verzonden worden vanaf uw mailserver. Op deze wijze voorkomt u dat het IP-adres van uw mailserver opnieuw op deze lijst zal worden opgenomen.
 

 

 

 


OK @BK6 , dat is mooi. Je bent dus door Abuse op de goede weg gezet, dit ligt buiten hun domein.