Stuur je soms een forward door van een bepaalde spammail, naar de abuse?
Zet het emailadres waarmee je die mail verzendt een in jouw forum profiel (klik) in het veld “Opmerking” en meldt hier even wanneer je dat gedaan hebt. Vul hierbij ook de rest van jouw forum profiel aan.
@Dennis ABD of @Raymondt, Heeft één van jullie een idee?
@OemFoeFoe
Gemiste emails: direct ALLE wachtwoorden vervangen, inclusief dat van het KPN ID. En zorg ervoor dat alle wachtwoorden verschillend zijn. Log in bij de KPN webmail en kijk of er daar dingen zijn veranderd die jij niet gedaan hebben. Bijv. filterregels, een Forward, etc. die jij niet hebt aangemaakt. Daarna inloggen bij https:\\email.kpn.com en controleer of daar ook veranderingen zijn aangebracht die jij niet herkent.
Gebruik je soms een VPN ? Dat is ook een goed recept voor een “blokkade”.
Het lijkt erop dat steeds vaker een KPN account wordt gehackt. Is dit het gevolg van AI / KI ?
Nee, ik heb 'm gestuurd vanaf ‘BlueMail’, dus dat zou goed moeten gaann
Stuur je soms een forward door van een bepaalde spammail, naar de abuse?
Nee, gewoon direct een mail via mijn notebook gebruik ik BlueMail als email client. En dat gaat altijd goed. Maar het eigenlijke probleem is het volgende. Ik beheer de website en mailaccounts van een voetbal club. Mails vanuit die mailboxen naar mijn planet.nl mail komen niet aan. Dat is wel altijd 9 al jaren) goedgegaan. De organisatie die landelijk de templates maakt voor de websites van clubs (VoetbalAssist) zegt dat het komt door de zogenaamde SPF record die internet providers gebruikt om spammails tegen te gaan. Vermoedelijk is het zodanig licht afgesteld dat hij ook brave mails blokt. Het vreemde is wel dat KPN mij verzoekt een mail te sturen naar Abuse en dat ook mijn mailadres gezien wordt als spam, terwijl het een doodnormaal mailtje is.
Via welke smtp server worden die mails verstuurd?
Zet het emailadres waarmee je die mail verzendt een in jouw forum profiel (klik) in het veld “Opmerking” en meldt hier even wanneer je dat gedaan hebt. Vul hierbij ook de rest van jouw forum profiel aan.
Zou je dit nog willen doen @OemFoeFoe? Ik zie nu heel veel gegevens van je staan maar nog niét het mailadres waar het om gaat Als we je mailadres hebben, kan @Raymondt een onderzoek starten!
*** is mijn mailadres
Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
We zijn een stukje wijzer @OemFoeFoe, het abuse team kan zien dat ervanuit jouw mailadres is gemaild naar abuse@kpnmail.com, dit is een niet bestaand mailadres. Zou je nog eens een poging willen wagen en dan dus mailen naar het juiste mailadres abuse@kpn.com?
Ik zie het. Ik heb de mail nog een keer gestuurd naar het juiste mailadres!
Dank voor de hulp tot zover!
Top! Dan zal hij nu vast goed aan gaan komen @OemFoeFoe