Skip to main content

Sinds enige tijd heb ik op mijn iphone de nieuwe webmailoptie van KPN geinstalleerd.

 

Voorheen had ik zelf een e-mail account in gebruik. Daarbij bleven berichten die ik naar de prullenbak had verplaatst (verwijderd uit postvak in) onbeperkt in die map prullenbak staan.

 

Bij KPN webmail blijven bericht maar ongeveer een maand aanwezig op de telefoon, maar ook in het webaccount. Hoe kan ik dit aanpassen?

Hallo @javdc bij de webmail van KPN verdwijnt niets automatisch na 30 dagen, alles blijft zo lang staan als jij wilt en je voldoende opslagcapaciteit hebt binnen de webmail om alles te bewaren.

Dus ik vermoed dat er in een instelling op je Apple misschien iets nog niet helemaal goed staat.

Ik ben benieuwd hoe de webmailoptiie KPN op jouw mobiel er uit ziet. KPN heeft namelijk geen webmailapp o.i.d. alleen 

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

 


Webmail kun je niet installeren. Webmail is een website. Niets meer. Die website kunt u onmogelijk installeren ofzo. Er is bovendien ook niets "nieuws" aan.

Ik denk dat u het e-mailaccount ingesteld heeft op een email app op de smartfoon. Die email app zal de mail in de prullenbak waarschijnlijk wel verwijderen. Dus check de instellingen in deze app.


Webmail kun je niet installeren. Webmail is een website. Niets meer. Die website kunt u onmogelijk installeren ofzo.

Onderstaand zie je een paar van de apps op mijn Android tablet.

 


Hallo @javdc bij de webmail van KPN verdwijnt niets automatisch na 30 dagen, alles blijft zo lang staan als jij wilt en je voldoende opslagcapaciteit hebt binnen de webmail om alles te bewaren.

Volgens mij is het inderdaad zo dat berichten in de prullenbak na X dagen automatisch verwijderd worden. Daarnaast kan je er ook voor kiezen om ze direct permanent te verwijderen.


Webmail kun je niet installeren. Webmail is een website. Niets meer. Die website kunt u onmogelijk installeren ofzo.

Onderstaand zie je een paar van de apps op mijn Android tablet.

 

Is dat niet gewoon een snelkoppeling naar webmail? 


Hallo @javdc bij de webmail van KPN verdwijnt niets automatisch na 30 dagen, alles blijft zo lang staan als jij wilt en je voldoende opslagcapaciteit hebt binnen de webmail om alles te bewaren.

Volgens mij is het inderdaad zo dat berichten in de prullenbak na X dagen automatisch verwijderd worden. Daarnaast kan je er ook voor kiezen om ze direct permanent te verwijderen.

Volgens mij geldt dat alleen voor de Spam map. Wat daarin terechtkomt wordt na een maand automatisch verwijderd.


Webmail kun je niet installeren. Webmail is een website. Niets meer. Die website kunt u onmogelijk installeren ofzo.

Onderstaand zie je een paar van de apps op mijn Android tablet.

 

Is dat niet gewoon een snelkoppeling naar webmail? 

Dat zijn Hermit lite apps waarbij een website embedded wordt in de app. Door de website dan fullscreen te laten tonen ziet dat er volledig uit alsof het een volwaardige app is.


Hallo @javdc bij de webmail van KPN verdwijnt niets automatisch na 30 dagen, alles blijft zo lang staan als jij wilt en je voldoende opslagcapaciteit hebt binnen de webmail om alles te bewaren.

Volgens mij is het inderdaad zo dat berichten in de prullenbak na X dagen automatisch verwijderd worden. Daarnaast kan je er ook voor kiezen om ze direct permanent te verwijderen.

Hallo @wjb , die discussie is al eens eerder uitgebreid aan de orde geweest binnen dit forum, de prullenbak wordt nooit automatisch geleegd na een periode X, dit is toentertijd ook door KPN, bij monde van een moderator, bevestigd.

 


Webmail kun je niet installeren. Webmail is een website. Niets meer. Die website kunt u onmogelijk installeren ofzo.

Onderstaand zie je een paar van de apps op mijn Android tablet.

 

Is dat niet gewoon een snelkoppeling naar webmail? 

Dat zijn Hermit lite apps waarbij een website embedded wordt in de app. Door de website dan fullscreen te laten tonen ziet dat er volledig uit alsof het een volwaardige app is.

Maar het is dus gewoon de webmail. Alleen dan in een browser zonder adresbalk. 


Hallo @javdc bij de webmail van KPN verdwijnt niets automatisch na 30 dagen, alles blijft zo lang staan als jij wilt en je voldoende opslagcapaciteit hebt binnen de webmail om alles te bewaren.

Volgens mij is het inderdaad zo dat berichten in de prullenbak na X dagen automatisch verwijderd worden. Daarnaast kan je er ook voor kiezen om ze direct permanent te verwijderen.

Hallo @wjb , die discussie is al eens eerder uitgebreid aan de orde geweest binnen dit forum, de prullenbak wordt nooit automatisch geleegd na een periode X, dit is toentertijd ook door KPN, bij monde van een moderator, bevestigd.

Ik heb het volgens mij ook nog nooit meegemaakt dat de prullenbak automatisch werd geleegd. Zo heb ik nu nog mail in de prullenbak staan van mei vorig jaar. Het kan natuurlijk wel zo wezen dat ik die mail vorige week pas in de prullenbak gegooid heb. Nu ik er over na zit te denken ... ik vraag me af of dat überhaupt bij gehouden word, het moment dat je een mail in de prullenbak gooit.


Webmail kun je niet installeren. Webmail is een website. Niets meer. Die website kunt u onmogelijk installeren ofzo.

Onderstaand zie je een paar van de apps op mijn Android tablet.

 

Is dat niet gewoon een snelkoppeling naar webmail? 

Dat zijn Hermit lite apps waarbij een website embedded wordt in de app. Door de website dan fullscreen te laten tonen ziet dat er volledig uit alsof het een volwaardige app is.

Maar het is dus gewoon de webmail. Alleen dan in een browser zonder adresbalk. 

Klopt.


Ik ben het helemaal met jullie eens dat niets zomaar ineens verdwijnt. Alleen ik constateer dat dat wel gebeurt. Ik kan daar bij de instelling van mijn webmail (via pc) niets over vinden. 
 

En KPN heeft wel degelijk recent een optie gelanceerd die er op neerkomt “click hier en we maken een volledige imap account aan op je telefoon”. Dat is dus een 1 op 1 kopie op je telefoon van all je mappen in webmail. Zowel op telefoon als in de iPhone verdwijnen berichten uit de map ”prullenmand” na verloop van tijd. 
 

ik probeer hier niet de wijsneus uit te hangen, maar vertel gewoon hoe het is en hoop op wat hulp waar ik instelling aan kan passen. 


Hallo @javdc kun je die link eens plaatsen waar staat- click hier........


Dat is weken of misschien wel langer geleden. Zou echt niet meer weten waar die voorbij kwam of hoe het precies werkte. 


En KPN heeft wel degelijk recent een optie gelanceerd die er op neerkomt “click hier en we maken een volledige imap account aan op je telefoon”.

Heeft u een linkje naar een pagina waarop dat beschreven staat?


Zoals ik zei; het is een tijd geleden. Maar je hoefde niet alle accountgegevens zelf in te vullen. Het werd gebracht als iets nieuws. 


In de Outlook app hoef je inderdaad alleen het emailadres en wachtwoord in te geven, de rest gaat volledig automatisch.


Hmm. Prullenbak is natuurlijk sowieso niet om te bewaren. Of doe je thuis je rijbewijs, portemonnee en paspoort ook in je prullenbak??? 😁

Maar uit de prullenbak van de webmail verdwijnt niks vanzelf (helaas). Tenzij het natuurlijk gekoppeld is aan een mailprogramma wat dat doet.

Ik gebruik alleen de webversie. 

http://webmail.kpnmail.nl  .