Skip to main content

Meer dan 15 jaar maak ik gebruik van mijn KPN emailadres en ruim een jaar geleden begon het emails te regenen.  

Ik heb inmiddels meer dan 200 emailadressen geblokkeerd staan.

Toch krijg ik email, wel eens waar in mijn spam map, van de geblokkeerde afzenders.

Mijn veronderstelling is dat geblokkeerde afzenders GEEN toegaang tot mijn emailadres krijgen.

Is mijn veronderstelling onterecht?

 

Hoi @Peter-Loth, welkom hier. 

Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp. Je hebt afzenders geblokkeerd omdat je die mails niet wil ontvangen. Is dat dan echt spam? Want dan moet je ze naar de spam map slepen. Gaat het nou om nieuwsbrieven etc, dan kun je je daar het beste van uitschrijven, staat vaak onderin de mail. Zo leert het spamfilter van wat spam en niet spam is. 


@Peter-Loth :

Waar heb je die afzenders geblokkeerd ? In de webmail of in jouw emailprogramma ? Want als je die emails in de webmail hebt geblokkeerd dan worden die emails tegengehouden door de KPN en komen die emails ook niet tevoorschijn in de webmail (bijv, spammap).


@Bart_Z  Het betreft ongewenste vooral phishing mail zoals mails van bedrijven, instellingen en banken waarbij de afzender niet het emailadres van dat bedrijf, instelling of bank gebruikt. De bekende afpers en bedel mails tot en met de nep bekeuringen te voldoen via de nep website van het justitieel incasso bureau.

@Willy22 Ik heb uiteraard de adressen via mijn KPN webmail geblokkeerd zodat ik die niet in mijn Office Outlook 2016 krijg. Om een of andere reden wordt bijvoorbeeld reclame mail van bitcoin en dames die 's avonds zich schijnaar vervelen niet tegen gehouden en komen in de spam map terecht.

 

Kortom ik vermoed dat mijn emailadres via een hack in de illegale handel van emailadressen is terecht gekomen.

 


@Peter-Loth :

Je weet zeker dat het dezelfde afzenders/domeinen zijn ? Want spammers passen hun emailadres/domein telkens weer (een beetje) aan. Zodat het blokkeren niet (meer) werkt.

Hier zijn een aantal dingen die ik zelf gedaan heb om de hoeveelheid spam te verminderen/beperken.


@Willy22 Wat jij beschrijft is hier niet aan de orde.

Mijn vraag is heel simpel: In KPN WEBMAIL hoe kan het dat ondanks dat een emailadres in de lijst van geblokkeerde afzenders staat toch doorgelaten wordt.

 

 


Zijn het echt dezelfde afzenders? Want eenmaal geblokkeerd komen ze niet meer door. En ja dit soort phishing mails worden constant aangepast. Het is echt een kat en muisspelletje, heel lastig om ze tegen te vangen. 


Het email adres van de afzender info(at)dfdgdffsdfspo.com staat twee dagen in het blokkeer filter en zowel gisteren, 13 spam berichten, als vandaag, ook 13 spam berichten, met totaal verschillende onderwerpen van bitcoin via dames met veel vrije tijd tot ‘hoera je hebt een bmw gewonnen’.

Als ik al kan achterhalen wie de internetprovider van deze spammer is dan kan het abuse team van KPN dat ook en dit team kan en mag maatregelen nemen want geen internetprovider zit te wachten dat de aan hem/haar toegewezen IP-adressen op internet geblokkeerd wordt.

 

 


Hoi @Peter-Loth

Dat is inderdaad een hoop spam. Het enige wat ik je nu aan kan raden is de emails handmatig naar de spam filter slepen. Ik weet dat dat veel werk is, maar uiteindelijk als genoeg mensen dat doen worden deze email adressen helemaal geblokkeerd op onze servers.


Het email adres van de afzender info(at)dfdgdffsdfspo.com staat twee dagen in het blokkeer filter en zowel gisteren, 13 spam berichten, als vandaag, ook 13 spam berichten, met totaal verschillende onderwerpen van bitcoin via dames met veel vrije tijd tot ‘hoera je hebt een bmw gewonnen’.

Het blokkeren van adressen werkt alleen op jouw inbox, niet op jouw spamfolder.


 

 

Het email adres van de afzender info(at)dfdgdffsdfspo.com staat twee dagen in het blokkeer filter en zowel gisteren, 13 spam berichten, als vandaag, ook 13 spam berichten, met totaal verschillende onderwerpen van bitcoin via dames met veel vrije tijd tot ‘hoera je hebt een bmw gewonnen’.

Het blokkeren van adressen werkt alleen op jouw inbox, niet op jouw spamfolder.

 

Wat is dan het nut van blokkeren emailadressen?

Mijn interpretatie van het blokkeren van emailadressen is dat deze adressen GEEN toegang tot mijn emailaccount hebben. Dus ook niet in de spam map.

Na twee dagen afwezig zitten er 73 berichten in de spam map die ik stuk voor stuk moet inspecteren of er niet toevallig een <noreply> bericht van een leverancier tussen zit.

Dus nogmaals wat is het nut van een half blokkerende functionaliteit?


Het blokkeren van adressen werkt alleen op jouw inbox, niet op jouw spamfolder.

Wat is dan het nut van blokkeren emailadressen?

Mijn interpretatie van het blokkeren van emailadressen is dat deze adressen GEEN toegang tot mijn emailaccount hebben. Dus ook niet in de spam map.

Ik ben het volkomen met je eens, ook ik vind het vreemd dat de geblokkeerde adressen en de emailfilters niet op de spamfolder werken.