Skip to main content

Zijn er in dit forum mensen die hetzelfde probleem ervaren ???

@Paradijsvogel-30, leuk dat je hier een reactie plaatst. Welk probleem? Als je het euvel specificeert kan de community je vast verder helpen.


Krijg mijn e-mail dubbel binnen. Bij accountgegevens werd gesuggereerd om de bestaande e-mailaccount te verwijderen en zodoende  opnieuw een aan kunnen maken, maar dat lukte me niet !!

Graag advies in goede volgorde !

 


Krijg mijn e-mail dubbel binnen. Bij accountgegevens werd gesuggereerd om de bestaande e-mailaccount te verwijderen en zodoende  opnieuw een aan kunnen maken, maar dat lukte me niet !!

Graag advies in goede volgorde !

Dit oude topic gaat over email versturen instellingen. Bij jouw zal er wat anders aan de hand zijn, n.l. dat er iets niet in de haak is bij ontvangstinstellingen. 

Als het goed is moet je op de KPN helppagina’s m.b.t. email instellingen wel de juiste info kunnen vinden. Dit topic is 4 jaar oud.


Maar daar kom ik juist uit om het op te lossen ! (77 jaar !!!)


Maar daar kom ik juist uit om het op te lossen ! (77 jaar !!!)

Waar kwam je uit? Dat weet een ander niet. Ook niet wat voor email programma enz je gebruikt.

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail.htm


Windows 10 met Outlook 2016 gebruik ik. Probleem zit hem in account instellingen. En nieuw e-mail account maken lukt wel maar de andere verwijderen niet !! Vandaar de ontvangst van "dubbele” e-mail  als gevolg !! Duidelijk nu ??


https://www.kpn.com/service/internet/e-mail.htm

 

Bedankt, het is me gelukt 1 e-mail adres te verwijderen uit accountinstellingen !

Nu even afwachten of ik  nu weer dubbele mails ontvang in mijn postbus !!

Anders kom ik nog even terug !!

Paradijsvogel-30 

 

 


Hey Paradijsvogel, welkom! Ik heb toch even een apart topic aangemaakt voor je probleem. Dat is net iets makkelijker voor ons, en voor jou. Goed om te lezen dat het inmiddels gelukt is om het dubbele adres uit je instellingen te verwijderen. Ik verwacht dat het dan ook voorbij is met de dubbele mails. Mocht je die nog wel krijgen, reageer hier dan opnieuw. Dan kijken we samen verder.


Beste Erik,

Het is nog steeds mis met de ontvangst.

Kan het zijn dat ik (bij de 2 mails) problemen heb gekregen met de .pst file.

Op de site staat er nog steeds .pst(1) en dat kan ik niet verwijderen.

Jan


Op de site staat er nog steeds .pst(1) en dat kan ik niet verwijderen.

Op welke site? Kunt u daar eens een schermafdruk van maken?


Het staat onder outlookgegevensbestanden en Outlookinstellingen.

Kan geen kopie maken, maar er staan er twee.

C:\users\jkwal\…\outlook\jkwaltmann@planet.nl(1).ost

Te bereiken via Bestand accountinstellingen e-mail accounts


Erik…   nog suggesties ??


Het staat onder outlookgegevensbestanden en Outlookinstellingen.

Kan geen kopie maken, maar er staan er twee.

C:\users\jkwal\…\outlook\jkwaltmann@planet.nl(1).ost

Te bereiken via Bestand accountinstellingen e-mail accounts

Dat is dus niet "op de site", maar gewoon op uw eigen computer...


Inderdaad Nick, gewoon op eigen computer !!


Voor zover ik me herinner:

Die .ost files zijn een soort locale database van wat er bij een bepaald email account op de KPN server staat.

Die .pst files zijn eigenlijk losstaande email databases, meestal voor archivering gebruikt.

Zolang je Outlook programma actief is (in voorgrond of achtergrond) zijn die .ost files bezet en valt er niks te kopieren op bestandsniveau.

Waarschijnlijk zijn er 2 bestanden *planet.nl(1).ost en *planet.nl.ost

En waarschijnlijk gebruikt jou Outlook installatie ze op de 1 of ander manier nog beide. Dat moet je dus zien op te ruimen. Dit heeft verder niks met KPN te maken, je kan beter bij een Microsoft forum o.i.d. te rade gaan, want dit soort zaken/problemen zullen veelvuldig voorkomen.


Bedankt, ik zal dat proberen uit te zoeken.:nerd:

 


Dit is inderdaad iets in Outlook dat verholpen moet worden. Wel nog even de vraag: hoe heb je in Outlook je mail ingesteld staan? Is dat met POP3 instellingen of met IMAP? Want als je IMAP gebruikt, dan synchroniseert Outlook met de Webmail. En dan heb je in de Webmail ook al je mail staan. Als dat zo is, (controleer dat wel eerst) dan is waarschijnlijk de makkelijkste manier om dit op te lossen om ook de andere account uit Outlook te verwijderen en het helemaal opnieuw in te stellen. 


Outlook mail staat ingesteld met IMAP. Dat was me aanbevolen door KPN.

Alleen ik kan bij de ost.file  planet(1).ost niet verwijderen.

 

----


Al een suggestie Erik ?? Ik word hier moe van !!


Mooi, dat het met IMAP ingesteld staat. Controleer voor de zekerheid even in de webmail of je daar alles ziet staan. Zo ja, verwijder je hele account uit Outlook. Daarvoor hoef je nets met dat .ost bestand te doen. Als jij in Outlook het account verwijderd dan wordt ook het bijbehorende .ost bestand verwijderd. 

Nadat je het account verwijderd hebt, sluit Outlook af en start hem opnieuw op. Stel daarna je mailaccount opnieuw in. Ik verwacht dat het daarna allemaal weer in orde is. 

 

 


Ja hoor Erik. Heb ik alle mails weer dubbel binnen. Wat doe ik toch verkeerd ??

E-mailaccount verwijderd en nieuwe aangemaakt. Staat er eerst Outlook gegevens bestand en dan

***@planet.nl met 531 mails. Het is om gek van te worden !!

Geen goed oudejaars einde !! (voor mij)

 

Admin: mailadres verwijderd i.v.m. privacy


Nog geen ideale oplossing gevonden Erik!!


Ach, wat onhandig dat het nog steeds dubbel binnenkomt. Je hebt op dit moment wel maar één account ingesteld staan in Outlook? Kun je eens screenshots maken en hier plaatsen van de instellingen van het mailaccount in Outlook?


Eindelijk heb ik succes met de dubbele mails Erik.

Alleen op de accountinstellingen staat nu: e-mail adres  nimmer (2) ost.

Verder werkt het wel weer !

Langs deze weg wil ik je dan ook hartelijk bedanken voor de moeite die je getroost hebt om me uit deze moeilijkheden wegwijs te maken !!

Ben dik tevreden !!

Groeten en een gelukkig 2020 Erik !!

Jan (Paradijsvogel-30):thumbsup:


Super, fijn dat de dubbele mails nu opgelost zijn!

Die naam, dat is de naam die je ziet gelijk als je accountinstellingen opent? Dan zou je die moeten kunnen wijzigen door te klikken op ‘WIjzigen’ bovenaan. Je krijgt dan een pop-up met de instellingen van dit account. Bovenaan zou je velden moeten zien voor ‘naam’ en ‘accountnaam’. Bij naam vul je je eigen naam in zoals je wilt dat mensen hem zien als je hen mailt. Bij accountnaam vul je in zoals jij wilt dat het in Oulook wordt weergegeven. Makkelijkst is meestal het hele e-mailadres. Als je dat dan bevestigt, zou je ook in de accountinstellingen dat moeten zien.