Skip to main content

Sinds ongeveer 2 weken komt mijn mail niet meer aan bij mijn schoonzus in Australië. Haar mailbox is beslist niet vol, van anderen komt de mail namelijk wel gewoon aan. Mijn zoon heeft het idee dat er iets mankeert aan de "communicatie” tussen de KPN-server en die in Australië. De provider van mijn schoonzus is bigpond.com. Alle overige mails van mij naar anderen komen wel gewoon aan.

Ook heeft mijn zoon nog een mail via webmail proberen te versturen, maar helaas is het resultaat hetzelfde...

Wat kan hier aan de hand zijn? Kan ik er zelf wat aan doen? Of kan mijn schoonzus iets doen?

Alvast bedankt.

Hoi @Erma de Graaf, welkom hier. 

Wat gek dat de mails niet meer aankomen. Deze worden wel gewoon verzonden? Staan dus echt tussen jouw verzonden items? Of krijg je een zogenaamde ‘bouncemail’ waarin staat dat deze niet verzonden kan worden om een bepaalde reden? Daar ben ik nog wel even benieuwd naar. Vanuit daar kunnen wij weer verder kijken. 


Beste @Bart_Z , de bewuste zoon hier.

De mails worden inderdaad gewoon verzonden, en staan dus in de verzonden items. Reactie van de host in Australië (postmaster@….) is eerst een mail dat aflevering vertraagd is (delayed), en een paar uur later dat aflevering mislukt is (failed). Verzending via webmail heeft hetzelfde effect.

We vroegen ons vandaag af of het werken met Outlook 2007 een reden kan zijn?


Update van vandaag: ook met een nieuw mailprogramma komen de mails niet aan. Ik blijf erbij dat er iets hapert tussen de KPN en Bigpond in Australië, aangezien mails van anderen wel gewoon aankomen. Dit speelt zowel bij een account bij bigpond.com als bij bigpond.net.au. Hieronder een kopie van de tekst uit het data-bestand wat bij de laatste vertragingsmail zat (mailadres is onleesbaar gemaakt).

Reporting-MTA: dns;cpsmtpb-ews02.kpnxchange.com
Received-From-MTA: dns;cpsps-ews19.kpnxchange.com
Arrival-Date: Sat, 27 Mar 2021 09:46:27 +0100

Final-Recipient: rfc822;xxxxxxxx@bigpond.net.au
Action: delayed
Status: 4.4.7
Will-Retry-Until: Sat, 27 Mar 2021 17:46:16 +0100

 

Het is nu wachten op de mail dat het daadwerkelijk niet gelukt is. Hulp van de KPN is zeer welkom...
 


Janny Roobol 

 

Ik heb het zelfde probleem met mijn nicht in Australië  

Kan de mail niet verzenden  Zij heeft ook  bigpond.com alles is goed ingesteld en adres goed getypt 

Ik denk dat het aan het adres bigpond ligt Kan de KPN daar eens naar kijken 

Vriendelijke groet Janny 


@Bart_Z , het blijft verdacht stil aan de KPN-kant….


Hoi @Danny van Leeuwen

Mmmm, dat is apart. Heb je al een getest of een ander email adres van KPN wel aankomt? (je zou via MijnKPN een extra mail adres kunnen aanmaken als jij deze niet hebt). Ik ga navraag voor jouw doen bij een andere afdeling over onze mail servers.


Beste @Hanna_ ,

Dat is er inderdaad één die ik nog niet geprobeerd had. Wel heb ik via webmail de "host” planet al een keer aangepast naar kpnmail, helaas had dat hetzelfde effect.
Heb nu een nieuw mailadres aangemaakt, en een testmail naar Australië verstuurd. Afwachten…

Intussen hoor ik ook graag wat jouw navraag over de mailservers heeft opgeleverd. Eigenlijk heb ik het gevoel dat Bigpond (of eigenlijk Telstra) ergens iets aangescherpt heeft...


En ook naar het nieuwe mailadres komen de mails retour. Zie onder de tekst van het data-bestand, mailadres is onleesbaar gemaakt.

Reporting-MTA: dns;cpsmtpb-ews08.kpnxchange.com
Received-From-MTA: dns;cpsps-ews11.kpnxchange.com
Arrival-Date: Mon, 29 Mar 2021 17:27:47 +0200

Final-Recipient: rfc822;xxxxxxxx@bigpond.com
Action: failed
Status: 4.4.7

Is er al antwoord van de afdeling die over de mailservers gaat?


 en een paar uur later dat aflevering mislukt is (failed).

 

Wat staat er precies in die mail? Als het goed is zou daar ook de reden van de mislukte aflevering bij moeten staan.


@Raymondt , volgende tekst, met daaronder het mailadres waarnaar de mail verstuurd is.

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

 

Unable to deliver message to the following recipients, due to being unable to connect successfully to the destination mail server.

 

De tekst van het data-bestand staat één bericht hierboven...


Bij mij de zelfde  tekst bij het terug sturen van de mail


Dankjewel voor de updates Danny en Janny. Het maakt het probleem echter wel vreemder. De foutmelding suggereert dat de uitgaande mailserver van KPN geen verbinding kan maken met de inkomende mailserver van Bigpond, maar als ik kijk hoeveel mails er vanuit KPN klanten naar mailadressen op het domein @bigpond.net.au gaan in 15 dagen, dan zijn dat er ruim 1100 (en dan nog te bedenken dat Bigpond meerdere domeinen heeft), en ik zie nu slechts 2 klachten hierover. Dat zouden er dan normaalgesproken meer moeten zijn.

Kunnen jullie beiden mij een privebericht sturen met hierin het e-mailadres waar jullie naar toe proberen te mailen, het e-mailadres van jullie zelf, en op welke dag dit geprobeerd is. Tevens ben ik even heel erg benieuwd hoe lang de problemen al spelen. Erma geeft aan 2 weken, is dat voor @Janny Roobol ook het geval?


Hallo Raymondt,

ik heb hetzelfde probleem al een paar weken en uiteindelijk wendde me tot het forum, voor de erste keer https://forum.kpn.com/members/anna-k-455145

Ik zou blij zijn met een oplossing.

Groeten, Anna


Hallo @Anna K. ,

Dankjewel voor de toevoeging. Zou je mij dezelfde gegevens kunnen sturen als waar ik Janny en Danny hierboven om vraag? Dan neem ik dat even mee in mijn onderzoek.

Alvast bedankt!


Hallo mijn probleem  is denk ik een week of 3 maar ik stuur nooit zo veel mails daar na toe Het adres is : **************

Mijn mailadres *********

Groetjes Janny Roobol 

Admin: Gegevens verwijderd i.v.m. privacy


@Raymondt , als het goed is, heb je een PB


@Danny van Leeuwen klopt Danny, ik had je ook al een antwoord gestuurd.

Inmiddels ben ik iets wijzer geworden: het lijkt erop dat Bigpond onze mailservers op een blacklist heeft staan. Ik heb ze hierover een half uur geleden een mailtje gestuurd. Ik hoop dat ze snel zullen reageren.

 


@Raymondt , top, goed bezig...


@Raymondt , is er al antwoord uit Australië?


Helaas, ik probeer bigpond via verschillende manieren te benaderen, maar tot nu toe blijft het helaas nog erg stil. Duidelijke supportingangen hebben ze niet (behalve een app voor klanten), maar ik heb vandaag ook via Facebook een bericht gestuurd.

Mochten jullie overigens op andere manieren wel kunnen communiceren met de personen die jullie niet kunnen mailen, dan kan het nooit kwaad als zij bij hun provider ook aan zouden geven dat ze geen mail ontvangen vanuit KPN. Als er van meerdere kanten contact gezocht wordt, kan dat wellicht de boel versnellen.


Da's wel een goeie, we zullen eens zien wat we kunnen doen. Al levert een zoektocht op Google wel een hoop slechte reviews op juist m.b.t. klantenservice, zowel op Bigpond als op Telstra. We doen ons best, en uiteraard blijven we graag op de hoogte...


Eindelijk een teken van leven van Telstra: ze weten mij te melden dat het inmiddels opgelost zou zijn. Kun je het nog eens proberen @Danny van Leeuwen en me laten weten of dat het geval is?


@Raymondt , heb zojuist een bericht naar Australië gestuurd. Ben heel benieuwd....


@Raymondt , het heeft gewerkt, de mails naar Australië komen weer aan. Heel fijn om weer op de normale manier met de familie te kunnen communiceren. En heel erg bedankt voor de hulp, zeker ook namens @Erma de Graaf .


@Danny van Leeuwen Graag gedaan! Fijn te horen dat het weer werkt!