Skip to main content
Beantwoord

Mail komt niet aan op iPad

• October 19, 2021
  • 4 reacties
  • 67 keer bekeken

Mijn probleem is als volgt: als ik een bericht via mijn Apple mail aan mijzelf stuur, ontvang ik die niet op mijn andere iPad. Ook als ik een mail stuur en mijzelf in de cc zet, ontvang ik dit bericht niet in de inbox. Wel zie ik het bericht in de verzonden map staan.

als ik dit alles via de webmail probeer, lukt het wel. Berichten van ‘buiten’ worden wel op beide iPads ontvangen. Bij de helpdesk van kpn  kon men mij niet helpen. De server staat op imap en smtp. Dat was het probleem niet. Wie kan mij helpen?

Josrenee

*Admin: titel aangepast voor een betere vindbaarheid

Beste antwoord door Josrenee

Hallo Bart_Z, 

dank voor je bericht. je suggestie heb ik ook gedaan, dat hielp niet.
Inmiddels ben ik er achter dat de mails in de spam box terechtkomen. Als ik een account op één in plaats van op twee iPads installeer, is het probleem voorbij. Kennelijk ziet het mailaccount een probleem, als er van twee iPads gebruik wordt gemaakt.

Josrenee

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • October 20, 2021

Hoi @Josrenee, welkom hier. 

Je kan dus geen mails naar je zelf sturen via Apple mail, maar wel via de webmail. Dan gaat er iets mis in de instellingen. Zou je bij de instellingen jouw gebruikersnaam en wachtwoord willen toevoegen? Lukt het daarna? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • October 20, 2021

Hallo Bart_Z, 

dank voor je bericht. je suggestie heb ik ook gedaan, dat hielp niet.
Inmiddels ben ik er achter dat de mails in de spam box terechtkomen. Als ik een account op één in plaats van op twee iPads installeer, is het probleem voorbij. Kennelijk ziet het mailaccount een probleem, als er van twee iPads gebruik wordt gemaakt.

Josrenee

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • October 23, 2021

Beide staan op IMAP ingesteld in plaats van POP3? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 26, 2021

Ja.