Skip to main content

Hallo,

op een website die ik beheer heb ik via de Plesk console emailaliassen ingesteld. Op dat emailadres staat dan een Forward rule naar mijn kpnmail (of hetnet) email account.

Mails die dus gestuurd worden naar dat emailaliassen moeten op mijn kpn email binnenkomen.

Een poos lang kwamen die mailtjes binnen maar sinds een tijdje niet meer en ik krijg het niet (meer) aan de praat. Als ik het forward adres aanpas naar een ander emailadres van mij dan komt het meiltje daar wel weer binnen.

Op de een of andere manier lijkt het er dus op dat de emails vanaf het domein van de website (of vanaf de 'provider-server’) niet meer doorgelaten worden. 

Hoe kom ik er achter wat er precies misgaat?

 

Dank!

Hallo @Milowitsch 

 

Via welke server wil je jouw mail gaan lezen/beheren.
Wil je dat via de KPN mailserver gaan doen zodat je bv. ook via https://webmail.kpnmail.nl/ je mail kan lezen of wil je dat via de Domeinwinkel mailserver gaan doen?

Afhankelijk daarvan moeten de records op de juiste manier ingesteld worden.


Hallo @GeSp 

Veel dank voor je hulp! Op het andere topic (Mail komt niet binnen vanaf bepaald domein/provider?) gaf je mij de oplossing! Het ging om de tegenstrijdige MX-records. Het probleem lag dus in de DNS bij Domeinwinkel waar mijn domeinnaam is geregistreerd. Het abusetam van KPN kon uiteraard niets voor mij betekenen en Domeinwinkel heeft de DNS configuratie voor mij aangepast.

De eerder niet ontvangen berichten komen nu binnen. Ik ga straks (na de DNS wat extra tijd te gegund te hebben operationeel te worden) e.e.a. testen om te zien of het nu echt goed werkt.

Nogmaals veel dank voor de tip!

Mooi dat het forum hiervoor uitkomst biedt.

Het zou toch mooi zijn als voor een dergelijke issue een heldere instructie gemaakt kan worden, hetzij bij KPN, hetzij bij Domeinwinkel. De eerste reactie van beide partijen is dat het probleem bij de andere partij ligt.

Gr.

Milowitsch


Hallo @Milowitsch 

 

Fijn dat ze je nu wel konden helpen bij Domeinwinkel, hopelijk werkt het nu.