Skip to main content
Binnenkomende mail komt op 2 adressen binnen.

Zowel in mijn mailbox als die van mijn partner.

Wat zou het probleem hier kunnen zijn.

Ook als we berichten versturen komen ze vrijwel direct in de inkomende mailbox te staan.
Is het mailadres van jouw partner wellicht gedefinieerd als alias van jouw mailadres.

Als dat zo is, dan kijken jullie beide naar dezelfde mailbox.

Je kunt dit bekijken via https://email.kpn.com.
Binnenkomende mail komt op 2 adressen binnen.

Zowel in mijn mailbox als die van mijn partner.

Wat zou het probleem hier kunnen zijn.

Ook als we berichten versturen komen ze vrijwel direct in de inkomende mailbox te staan.


Hallo @robert18kpn ,

dan is hoogstwaarschijnlijk 1 adres een volledig account en het andere adres een alias, dat houdt concreet in dat alle post in 1 in-box binnenkomt.

Als jullie dat niet (meer) willen, kun je beter voor beiden een volledig account aanmaken en de alias laten vervallen.

Een moderator zou van de alias een volledig account kunnen maken als jullie dat willen, dan raak je de naam van de alias niet kwijt en wordt het een volledig apart account.
bets Jan-D

Bedankt voor je antwoord.

Hoe kan ik dit het beste oppakken zodat ik 2 volledige accounts kan maken.
bets Jan-D

Bedankt voor je antwoord.

Hoe kan ik dit het beste oppakken zodat ik 2 volledige accounts kan maken.


Hallo @robert18kpn ,

wat ik al eerder schreef, als je van de alias een volledig account wilt maken, kun je dat het beste een moderator laten doen, die leest deze berichten ook.

De alias moet eerst verwijderd worden, dan moet van die alias weer een account gemaakt worden, als je dat zelf probeert, kun je vaak niet meer bij het oude e-mailsadres komen, met alle nadelen van dien, en dat kan een moderator wèl.

Dus wacht even op zijn/haar reactie.

Succes.☺️
Zoals Jan-D terecht opmerkt, heb je hulp nodig van een moderator.



Bij het verwijderen van een e-mailadres of alias komt er automatisch een reservering op, zodat dit adres niet direct weer aangemaakt kan worden. Pas na 3 maanden verdwijnt zo'n reservering weer automatisch.



Een KPN moderator kan dat eerder (=direct) voor je regelen.



Succes!
Goedemorgen @robert18kpn, Goed dat je je vraag hier stelt. Ik lees dat je al goede informatie hebt gekregen van @Jan-D en @RBxx. Erg fijn 🙂 Het klopt dat als je een alias verwijderd deze een periode gereserveerd blijft voordat deze opnieuw, ook als mailbox, aangemaakt kan worden! Dit proces kan ik versnellen. Het betreffende e-mailadres kun je verwijderen via MijnKPN. Als je mij daarna weer een bericht stuurt, geef ik het e-mailadres weer vrij. Zou je dan ook het e-mailadres willen toevoegen aan je forumprofiel bij opmerkingen? (deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)


Reageer