Skip to main content

Ik heb me aangemeld via de nieuwe webmail op een van mijn beide adressen. Daarna heb ik een onderliggende map zichtbaar gemaakt, waarin ik een deel van mijn mail had gearchiveerd. Het lijkt erop dat al die mail nu nog een keer is binnengekomen, dus ik kan weer aan de bak en mijn mail van 2019 nog een keer doornemen :angry: Hoe voorkom ik dat dit gebeurt bij mijn andere webmailadres?

@Dezenaamisalingebruik Welkom terug op ons Forum! 

Ik begrijp volgens mij nog niet precies wat je bedoeld. Je hebt ingelogd op de webmail en vervolgens onderliggende mappen zichtbaar gemaakt? Wat bedoel je hier precies mee? Ik hoor graag van je!


Het zit toch iets anders. Ik bewaar een exemplaar van de mail op de server omdat er nogal eens mail verdween. Deze mail is nu allemaal opnieuw binnengehaald op mijn pc. Ben een halve dag bezig geweest om alle dubbele mail door te nemen en te verwijderen.

Ik heb nog een mailadres en wil voorkomen dat het weer gebeurt als ik daarop inlog. Maar ik kan dus mijn oude, bewaarde mail eerst in een andere map dan postvak inzetten en dan pas outlook openzetten. Hoop ik.


@Dezenaamisalingebruik Bedankt voor reactie en excuses dat het even heeft geduurd. Ik moest het even navragen aan een van mijn collega's. Wat er waarschijnlijk aan de hand is, is dat je de mail op de computer hebt ingesteld als POP3. Daarnaast heb je ‘kopie bewaren op de server’ aan staan (zoals je al beschreef). De live-gang van de nieuwe webmail heeft waarschijnlijk alle mails aangevinkt als ‘nieuw’. POP3 ziet dit ook en laadt alle mails opnieuw in oftewel, download ze. 
Wat je het beste kunt doen is de mail instellen als IMAP, zo voorkom je dat dit gebeurd. 
Het enige antwoord wat ik je kan geven betreft het andere e-mailadres is dat, zodra je de webmail opent op dit andere adres, alle mails opnieuw worden ingeladen.

 


@Lisa Dank je wel!


Reageer