Skip to main content

Bij het versturen van email krijg ik op dit moment de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de smarthost op mail.kpnmail.nl. Volgens de service pagina zou er geen sprake zijn van een storing of gepland onderhoud.

Hier geen problemen. Probeer het eens via smtp.kpnmail.nl.

Piet.


Herinnerde me net dat ik gisteravond ook ineens een raar probleem had met iTV. Kon geen begin gemist meer doen (3023) en ook de opnames deden het niet (3025). Na herstart van het kastje gaf deze een F561 en had ik helemaal geen TV meer.

Toch ook maar even de router opnieuw gestart, ondanks dat de enige falende diensten die van KPN waren. TV kastje start weer en de mail gaat weer naar buiten. Wel doet begin gemist het nog steeds niet, maar dat gooi ik wel op het betreffende forum.

Ben toch wel benieuwd wat hier nu precies de oorzaak van was, want ik heb het gevoel dat ik actief werd gebounced door de KPN servers. Mogelijk had ik kunnen volstaan met het herstarten van de DHCP client om mijn aanwezigheid weer te melden voor de KPN firewall. Iemand die hier enig inzicht kan verschaffen?


Hier valt helaas zo niets over te zeggen, Gordon. In de basis blokkeren we niet. En als er wel eens iets geblokkeerd wordt, dan is het ook gelijk je hele verbinding en krijg je een mail van Abuse met uitleg.

Ik verwacht dat het een korte verstoring is geweest. Aan onze kant, of ergens in het midden, een miscommunicatie tussen ons en jouw netwerk.Â