Skip to main content

Mijn Apple computer is gecrashed en ik heb een nieuwe harde schijf moeten installeren. Nu ik weer opnieuw Outlook geïnstalleerd heb en mijn mail open dan zie ik niet de mails die ik de heb verzonden.

Alleen een paar e-mails die vanaf mijn iPhone of iPad zijn verstuurd. Kan ik die verzonden mails makkelijk terughalen in mijn Outloop op de Apple iMac?

Dan heb je op je Apple computer waarschijnlijk via het POP-protocol je mail verwerkt @Umberto B 

Beter is het de mail af te handelen via het IMAP-protocol, dan is je mail op je pc een afspiegeling van je mail op de mailservers van KPN.

 


Dank voor je snelle reactie Nomen! Het zou zo maar kunnen dat de oude mail via het POP-protocol lietp. Ik heb de nieuwe Outlook nu via het IMAP protocol ingesteld. Maar waarschijnlijk gaat het dan niet meer lukken om hierin de oude mails terug te krijgen?


Je zou dan in de webmail van KPN kunnen kijken of daar nog iets staat @Umberto B , staat daar niets wat jij zoekt, dan ben je het definitief kwijt of het moet nog op een ander apparaat staat waar jij de mail mee afhandelt.

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp


Ja, daar was ik al bang voor @Nomen Nominandum. Waarschijnlijk ga ik dat niet meer terugkrijgen.

Helaas, maar het is niet anders. Dan weet ik nu in ieder geval waar dat aan lag. Dank voor je snelle reactie!


Perfect om van POP af te stappen. 

Mocht je iCloud hebben die groot genoeg is, dan kan het zijn dat de mail backup automatisch daarheen gekopieerd is, mogelijk heeft dat voor outlook gewerkt. Voor de Apple mailclient doet mijn systeem dat in elk geval wel.

Je kunt dat evt nog checken op de icloud als je aanlogt via je apple id.


Dankjewel @EAZ1964 , maar ook hier staat bij mij niets meer in. Het is geen hele grote ramp, maar was wel makkelijk geweest als ik er bij kon. We lossen het op!