Skip to main content

Hoe kan ik op een mail gaan staan zonder dat deze direct als gelezen gemarkeerd staat?

 

Groet,

Jolanda

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @Jolannie ,

Helaas is dat niet mogelijk. Wel is het mogelijk om het bericht, nadat je het eenmaal bekeken hebt, weer als ongelezen te markeren. Dit doe je door met je rechtermuisknop het bericht aan te klikken en dan voor die optie te kiezen.

 


Hallo Raymond, 


Dank voor je snelle reactie. 
Dat is inderdaad een gemis. Wordt dit nog aangepast naar de toekomst toe?

 

Andere vraag, op mijn laptop zie ik 2 mappen, postvak in en nieuwsbrieven. Op mijn telefoon zie ik alleen postvak in. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik beide mappen op mijn telefoon kan inzien?

 

Met vriendelijke groet,

Jolanda Maas 


Hallo Raymond, 


Dank voor je snelle reactie. 
Dat is inderdaad een gemis. Wordt dit nog aangepast naar de toekomst toe?

Nee natuurlijk niet. Als je een mail geopend hebt, dan heb je hem toch gelezen?

 

Andere vraag, op mijn laptop zie ik 2 mappen, postvak in en nieuwsbrieven. Op mijn telefoon zie ik alleen postvak in. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik beide mappen op mijn telefoon kan inzien?

 

Met vriendelijke groet,

Jolanda Maas 

Dat kan niet. Dat nieuwsbrieven tabblad is een functie die alleen in webmail werkt.


Raymondt,

Ik merk dat mij vragen helaas als niet relevant worden beschouwd. Het is mijn inziens namelijk heel normal dat je door mails heen wil lopen zonder ze meteen allemaal op gelezen te hebben staan. Excuus voor de wellicht in jouw ogen irrelevante vraag. 
 

Verder dank voor de helderheid vwb mappenstructuur.  


Hallo @Jolannie ,

Ik vrees dat je mij verwart met een andere forumgebruiker. Ik heb geen uitspraken gedaan over hoe relevant ik je vragen vindt. Jij hebt de vragen, en dus zijn ze daarmee relevant.

Om zelf ook nog even antwoord te geven op je vragen: nee, ik vermoed niet dat het aangepast gaat worden in de webmail over de mail die automatisch als gelezen gemarkeerd wordt. Voor zover ik kan inschatten is er bijzonder weinig vraag naar deze functionaliteit, en zou het heel erg veel werk kosten dat te implementeren. Wel kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om je mail uit te lezen in een programma zoals Outlook. Voor zover als ik weet kun je het daar wel instellen dat het op die manier werkt.

De tabbladen zijn inderdaad een Webmail-only functie. Echter, de mails die onder het tabblad nieuwsbrieven staat, zie je op je telefoon gewoon in de postvak in.


Raymondt,

Ik merk dat mij vragen helaas als niet relevant worden beschouwd. Het is mijn inziens namelijk heel normal dat je door mails heen wil lopen zonder ze meteen allemaal op gelezen te hebben staan.

Nee, dat is het niet. In een email programma is het ook heel normaal dat een mail als gelezen word gemarkeerd als je er op klikt. Of soms naar 3 seconden. De webmail is gewoon op dezelfde manier zo gemaakt.


Nee, dat is het niet. In een email programma is het ook heel normaal dat een mail als gelezen word gemarkeerd als je er op klikt. Of soms naar 3 seconden. De webmail is gewoon op dezelfde manier zo gemaakt.

Bij een emailprogramma is het vaak in te stellen na hoeveel tijd een bericht als "gelezen” moet worden gemarkeerd.


Ik begrijp de behoeft cq de vraag zeker.
Bij gebruik van een gezamenlijke emailbox zet ik wel eens een bericht terug op ongelezen omdat het meer bestemd is voor de ander.

Nu heb ik nav. deze vraag eens gekeken bij mijn webmails die ik beschikbaar heb, van xs4all in mijn geval. Daar bij heb ik keuze uit 2 soorten, de oude en de nieuwe.
Bij de oude kan ik met de pijltjes (op het toetsenbord) door de berichten gaan en tegelijk zie ik in het venster daar onder het eerste stukje van het bericht. In de nieuwe web-mail werkt dit niet.

Ik heb lange tijd een email programmaatje gebruikt (mailwasher), alleen om nieuwe inkomende berichte te melden en globaal te bekijken (in platte tekst) Om het daar na (evt.) in een echt email programma op te halen, of juist niet omdat het om spam ging, dan dus weggooien middels mailwasher.
Maar inmiddels overgestapt op linux en is de noodzaak verdwenen (om meerdere redenen) en ik heb nog geen linux alternatief gevonden.

Wellicht kan @wjb  er iets meer over zeggen, hij heeft toegang tot xs4all en kpn webmail.
Maar van hem weet ik ook dat de nieuwe webmails van kpn en xs4all gelijk zijn.
Ik zie in de nieuwe xs4all webmail geen mogelijkheid voor preview onder de lijst met berichten, zoals ik dat in de oude versie wel zie, wellicht ergens in te stellen maar ik zie het niet.

Tot zo ver mijn hardop denken :-)


Wellicht kan @wjb  er iets meer over zeggen, hij heeft toegang tot xs4all en kpn webmail.
Maar van hem weet ik ook dat de nieuwe webmails van kpn en xs4all gelijk zijn.
Ik zie in de nieuwe xs4all webmail geen mogelijkheid voor preview onder de lijst met berichten, zoals ik dat in de oude versie wel zie, wellicht ergens in te stellen maar ik zie het niet.

Ook in de nieuwe webmail van XS4ALL wordt een mail direct als gelezen gemarkeerd zodra je hem selecteert. De webmail van XS4ALL is dezelfde als die van KPN en heeft dus ook een preview kolom waar het bericht getoond wordt. Je moet dan echter wel de juiste "view" kiezen.


. . .Je moet dan echter wel de juiste "view" kiezen.

Daar had ik al gekeken, maar de terminologie misleidde me even, kiezen voor “horizontal”.

Maar, de berichten worden bij de eerste selectie, muis of toetsenbord, direct gemarkeerd als gelezen.

Dat was/is in de oude XS4ALL webmail niet zo.

Dat zou weer in te stellen moeten, kunnen zijn . . . .

 


Hallo @Jolannie ,

Ik vrees dat je mij verwart met een andere forumgebruiker. Ik heb geen uitspraken gedaan over hoe relevant ik je vragen vindt. Jij hebt de vragen, en dus zijn ze daarmee relevant.

Om zelf ook nog even antwoord te geven op je vragen: nee, ik vermoed niet dat het aangepast gaat worden in de webmail over de mail die automatisch als gelezen gemarkeerd wordt. Voor zover ik kan inschatten is er bijzonder weinig vraag naar deze functionaliteit, en zou het heel erg veel werk kosten dat te implementeren. Wel kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om je mail uit te lezen in een programma zoals Outlook. Voor zover als ik weet kun je het daar wel instellen dat het op die manier werkt.

De tabbladen zijn inderdaad een Webmail-only functie. Echter, de mails die onder het tabblad nieuwsbrieven staat, zie je op je telefoon gewoon in de postvak in.

Hallo Raymondt, excuses. er reageren ineens zoveel mensen. Ik vond het al een opvallende reactie uit naam van KPN. Maar ik dacht; misschien is het een stomme vraag. Dank voor je heldere toelichting op mijn vraagstuk. Dan ga ik eens kijken of ik de webmail van KPN via mijn outlook kan binnenhalen. Dat werkt wellicht makkelijker. Ik vind de webmail vooral handig voor onderweg.

 

Met vriendelijke groet,

Jolanda Maas


Inmiddels jaar later maar ik loop tegen hetzelfde probleem op als Jolannie. Als ik bijvoorbeeld een mail verwijder, kom ik automatisch op de volgende te staan en zonder ook maar iets van de inhoud daarvan gezien te hebben zet hij m op gelezen, superirritant. Naar mijn idee hoort een mail op gelezen te staan nadat je m hebt geopend. Ik weet dat ik m weer op ongelezen kan zetten maar blijf het vreemde actie vinden en al helemaal vreemd dat dit niet met een instelling omgezet kan worden.