Skip to main content

Ik ben o.a. secretaris van een ondernemerssociƫteit. In die hoedanigheid stuur ik convocaties per mail naar de leden (ca. 75 personen). Een kopie van die mail naar mezelf. Een paar maanden geleden kwamen die mails allemaal bij de geadresseerden in de spam box. Dat lijkt nu te zijn opgelost, maar nu ontvangen ze in het geheel geen mail meer van mij met een word-bijlage. Ik krijg ook geen melding dat de mail niet wordt bezorgd. Gelukkig ben ik er via de leden achter gekomen dat zij mijn mails missen, vandaar dat ik op dit probleem ben gestuit.

GraagĀ  hulp!

In Word kun je tegenwoordig volgens mij het bestand exporteren naar pdf. Deze zal je waarschijnlijk wel gewoon kunnen meesturen.

Word documenten staan bekend om het verspreiden van virussen en worden daarom op mailservers metĀ argusogen bekeken. Bij het minste of geringste verdenking worden ze verwijderd.


@MarcelMarcelĀ Welkom terug op ons Forum! Hmm.. daar gaat iets niet helemaal goed met de e-mail. Als jij geen melding krijgt dat de mail niet verzonden wordt, dan wordt de mail waarschijnlijk (weer) afgeleverd in de spambox van hen. Krijg jij de kopie die je naar jezelf stuurt ook niet binnen, want dat zou het eerste signalement zijn dat er iets niet helemaal goed verloopt.Ā 


Nee, ik kreeg de kopie die ik naar mezelf stuur (zelfs op een ander emailadres van mij), ook niet binnen.Ā  En de afzenders hebben die ook niet in hun spam box ontvangen, schijnt het. Gisteren heb ik weer een test gestuurd, enkel naar mezelf (naar het andere mailadres), eerst met een wordbestand en daarna met datzelfde bestand als pdf. Toen lukte het beide keren wel en ontving ik beide mails op dat andere mailadres.

Misschien kwam het dit keer goedĀ omdat deze testmails maar naar 1 adres werden verstuurd?


@MarcelMarcelĀ Ik kan er nog niet helemaal een vinger op leggen. Als de e-mail nu naar 400 mensen werd gestuurd.. okĆ©, maar 75 personen lijkt me niet teveel gevraagd. Wat je het beste kunt doen is de mail (die je in eerste instantie niet verzonden kreeg) door te sturen naar samples@kpn.comĀ en vervolgens een mail te sturen naar abuse@kpn.comĀ met dit verhaal, wat je ondervindt. Met deze informatie kunnen onze collega's van de abuse desk uitzoeken waarom het mailtje niet aankomt bij de ontvangers en niet eens in de spambox terecht komt. Vergeet niet om even je klantnummer, e-mailadres en eventueel telefoonnummer te vermelden, zodat mijn collega's eventueel contact met je kunnen opnemen.Ā 


@MarcelMarcelĀ We hebben niets meer van je gehoord. Ik ben benieuwd of jeĀ ondertussen opheldering hebt kunnenĀ krijgen over dit probleem? Laat je het weten als we in deze nog iets voor je kunnen betekenen?Ā 


Het leek een aantal keer goed te gaan. Als ā€˜bewijsā€™ stuur ik dan ook de mail naar mezelf, zodat ik kan zien of deze uberhaupt aan komt. Twee keer leek alles OK, maar vanochtend, bij slechts een mail naar een tiental leden, ontving ik op mijn eigen mailadres een foutmelding dat de mail niet naar mij verstuurd kon worden, zie bericht:
Ā 

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Ā 

Ā Ā Ā Ā Ā  Onderwerp:Ā  Organisatie Cabrio toertocht

Ā Ā Ā Ā Ā  Verzonden:Ā  11-3-2020 11:55

Ā 

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

Ā 

Ā Ā Ā Ā Ā  'mijn mailadresl' op 11-3-2020 11:55

Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā  Serverfout: 554 5.7.1 bad recipient address syntax

Ā 

Ā Ā Ā Ā Ā  Marcel (mijn mailadres) op 11-3-2020 11:55

Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā  Serverfout: 554 5.7.1 bad recipient address syntax


Vreemd genoeg ontvang ik nu weer wel die eerst geweigerde email naar mezelf.


@MarcelMarcelĀ Vreemd dat de mail een (hele) poos later alsnog ontvangt. Alsof er ā€˜ietsā€™ gewijzigd is waardoor de mail later wĆ©l ā€˜geaccepteerdā€™ werd.Ā Ā Stuurde je steeds diezelfde mail naar je zelf of neem je jezelf nu mee in de verzendlijst als er mailcommunicatie is, om te controleren of alles goed gaat?Ā 


Reageer