Skip to main content
Antwoord

Mail naar xs4all mailadressen bounced. NDR geeft geen oplossing

• October 26, 2025
  • 6 reacties
  • 74 keer bekeken

Leo Bink
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Hallo,

Veel van onze leden (Lionsclubs Nederland) hebben een KPN (planet/xs4all) mail adres. 

Mail verstuurd vanuit onze organisatie komt niet aan. De NDR laat niet zien waarom.

DKIM en SPF zijn in orde (domein = Lions.nl)

Onze mailomgeving is MS365

Heeft iemand een idee? 

Lionsclubs is een (ANBI) “service organisatie” of zo je wil in het Nederlands een “goede doelen club” met meer dan 9000 leden in 400 lokale clubs in NL. Wereldwijd 1.4 miljoen leden.  

Dank, Leo Bink

Beste antwoord door Raymondt

Hi ​@Leo Bink ,

Welkom op de community! Ik heb even in de logs gekeken, en ik zie daar wel wat opvallende dingen, maar die kan ik vanuit privacy-oogpunt hier niet delen. Ik wil je verzoeken om je vraag even te mailen aan abuse@kpn.com, en daarbij in de subject even te vermelden dat het ‘t.a.v. Virgil’ is. Ik heb deze case met hem besproken dus hij kan hier even dieper in duiken. 

6 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 26, 2025

@Leo Bink 

Krijg je een foutmelding ? Zo ja, geef dan die foutmelding in jouw volgende antwoord. Een aantal voor de hand liggende mogelijkheden waarom het fout zou kunnen gaan.

• Heb je wel de authenticatie opties aangevinkt en ingevuld ?
  • Gebruik niet poort 25 maar poort 465 om email te versturen.
  • Geldt dit voor alle leden die een KPN emailadres hebben ? De KPN is namelijk eigenaar van een hele reeks domeinen. Niet alleen Planet en XS4all.
  • Gebruik je de nieuwste versie van Outlook ? Dan wordt eerst de email naar de servers van Microsoft gestuurd en vervolgens naar de servers van de KPN. En Microsoft is behoorlijk kritisch waar het gaat om wel of niet doorsturen van email.

Zorg ervoor dat jouw profiel hier op het forum zo volledig mogelijk is ingevuld. ​@Raymondt (van “KPN Abuse", Misschien werkt er vandaag (zondag 26 oktober 2025) iemand anders bij de KPN die toegang heeft tot de logs van de KPN ?) heeft toegang tot de logs van de KPN. Dan vragen aan hem of er wel of niet email binnenkomt  bij de KPN van jouw domein. Misschien heeft hij een beter idee wat er aan de hand kan zijn ?

Raymondt
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+10
  • KPN Abuse
  • Antwoord
  • October 27, 2025

Hi ​@Leo Bink ,

Welkom op de community! Ik heb even in de logs gekeken, en ik zie daar wel wat opvallende dingen, maar die kan ik vanuit privacy-oogpunt hier niet delen. Ik wil je verzoeken om je vraag even te mailen aan abuse@kpn.com, en daarbij in de subject even te vermelden dat het ‘t.a.v. Virgil’ is. Ik heb deze case met hem besproken dus hij kan hier even dieper in duiken. 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 27, 2025

@Leo Bink 

Wat is een NDR ?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 27, 2025

@Leo Bink 

Wat is een NDR ?

Non-delivery report 

Leo Bink
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 27, 2025

Hi ​@Leo Bink ,

Dank je wel Raymondt. Ik stuur vanavond even een mailtje. 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 27, 2025

@Leo Bink 

En voeg dan ook een link toe naar dit topic.