Skip to main content
Vraag

Mail niet ontvangen en vermoed dat deze wordt gezien als spam

• April 9, 2026
  • 2 reacties
  • 19 keer bekeken

Ik ontvang een mail niet. Ik vermoed dat deze is tegengehouden als spam. Het staat ook niet in de spamfolder. Kan het zijn dat deze al volledig is tegengehouden? Kan ik daarbij?

2 reacties

• April 9, 2026

Ik ontvang een mail niet. Ik vermoed dat deze is tegengehouden als spam. Het staat ook niet in de spamfolder. Kan het zijn dat deze al volledig is tegengehouden?

De meeste spam gaat direct helemaal weg, alleen de twijfel gevallen komen in de spam-map.

Kan ik daarbij?

Nee, dat was ooit wel zo bij xs4all maar dat is weggemoderniseerd  :-/

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 9, 2026

@Jth23 

Gebruik je alleen de KPN webmail ? Want de KPN webmail heeft nog een paar storende foutjes die het zoeken van een email aldaar nog tot een hele klus maken. Gebruik dan de zoekfunctie aldaar.

Is dit vaker gebeurd ? Dan kan het zijn dat je gehackt bent. Dan kan een hacker bijv. selectief email verwijderen. In dat geval is het aan te raden om ALLE KPN wachtwoorden te veranderen, inclusief dat van het KPN ID. Het wordt zowiezo aangeraden om regelmatig alle wachtwoorden te wijzigen. Controleer dan ook of er iets gewijzigd is in de KPN webmail (bijv. filterregels, forwards, …….. ) wat jou niet bekend voorkomt.

Als dit alles niet helpt, kun je ook nog een email naar abuse@kpn.com sturen en daar vragen of zij meer weten wat er met die email gebeurd is (bijv. door de KPN “tegengehouden”). Laat even weten wat je gedaan hebt om dit probleem op te lossen.