Skip to main content

Ik heb een eigen domein bij interip.nl echter wanneer ik op de wifi zit kan ik mijn mail niet ophalen en ook niet verzenden, op 4G en 5G of op een ander netwerk heb ik geen probleem, hoe kan ik dit oplossen?

 

Hoi @Dutch1975, welkom op ons forum!
Vanuit KPN heb ik hier niet echt een verklaring of oplossing voor, heb je hierover ook al contact gehad met je mailprovider?


Jazeker, die geven aan geen probleem te hebben. En inderdaad wanneer ik van de wifi af ga, op 4/5g zit of bij iemand anders op de wifi zit heb ik geen problemen. Alleen thuis


Ah okay, vanuit KPN kan ik je hier helaas ook niet heel goed mee helpen maar misschien heeft de community een idee.
Kun je misschien de volgende vragen beantwoorden? Eventueel met screenshots (zonder privégegevens)

  • Welk mailprogramma gebruik je?
  • Welke serverinstellingen gebruik je?

Ik gebruik verschillende mail programma’s van Apple een Outlook van Windows.

Mijn provider is Interip en voor ophalen  gebruik ik mail.interip.nl op 993 en voor verzenden smtp.interip.nl op 587. Dit werkt allemaal prima zolang in in op het vaste internet van kpn zit 4/5g mobiel van kpn werkt wel. Zodra ik wel op vast internet van kpn zit kan ik niets verzenden en niet ophalen. Die heb ik al vanaf mei 2022 heb ik even terug gezocht.


Hoi @Dutch1975, omdat @Thomas een weekje met vakantie is neem ik het even voor hem waar. 

Waar ik even benieuwd naar ben; zou je dit eens willen testen via de Webmail? Op die manier zou het ook via de wifi moeten werken en als dat het geval is, dan zit de fout waarschijnlijk ergens in je instellingen. Maar door het via de Webmail te testen kunnen we wat zaken uitsluiten!


Eenmaal lukt wel, alleen middels Outlook en mail niet en alleen wanneer ik op de wifi van kpn zit niet. Ik heb allerlei instellingen geprobeerd maar het lijkt of mijn mail geblokt wordt oid door kpn.


Goedemorgen @Dutch1975!
Wat bedoel je precies met dat het 'eenmaal wel lukt'? Dat het via Outlook niet werkt wanneer je op de wifi zit, is duidelijk. Maar wat als jij inlogt via de Webmail (en bent verbonden met de wifi); kun je dan wel mails versturen en verzenden?