Skip to main content

In KPN webmail zijn meerdere mails niet zichtbaar die wel zichtbaar zijn in de mailapp op mijn mobiel.

Hoe kan dit en wat kan ik doen dat deze ook in KPN webmail zichtbaar worden?

 

Kan iemand van KPN hier op reageren?


Goedemorgen, hierbij een mogelijke oplossing.

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Belangrijk om mail als IMAP in te stellen

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

Bij POP haalt u de mail van de server en staat deze op u mobiel. U heeft dan geen kopie meer op de server staan tenzij u aanvinkt een kopie te willen bewaren.

Wat is IMAP?

Het grootste verschil tussen POP en IMAP is het feit dat POP e-mails van de server haalt en lokaal opslaat, terwijl IMAP je e-mails op de server laat staan. ... Met IMAP kun je e-mails op meerdere apparaten lezen en heb je altijd een back-up van je mails op de server staan.

 

 

 

 

 


Kan iemand van KPN hier op reageren?

Op het forum kan het soms even duren voor je reactie krijgt. Wel staan leden en medewerkers graag voor je klaar.


Hallo Jeroen, dank voor je uitgebreide reactie.

Maar het probleem is niet de mail op mijn laptop maar wanneer ik via internet rechtstreeks inlog op webmail.kpnmail.nl. Hierin zie ik niet alle mails staan. Hier kan ik toch niet de instellingen van IMAP of zo instellen?

 


Als u op u mobiel de mail heeft opgehaald als POP verdwijnen de mails op internet (webmail) die staan alleen nog maar op de computer of telefoon dan.

 

U moet instellingen aanpassen op de mobiel.


Mijn mobiel staat ingericht als IMAP. Het klopt dat mijn normaal mail dus zowel op mijn mobiel als op webmail.kpnmail.n blijven staan in dit geval. Behalve sommige mails. Die zie ik dus wel op mijn mobiel maar niet op webmail.kpnmail.n.


Heel stom maar is mij ook wel eens overkomen. Niet toevallig een ander mail account toegevoegd?


Nee, geen andere toegevoegd. Weet je nog of dat bij u destijds is opgelost?


Nou, heel dom misschien maar mijn KPN mail zit samen met mijn iCloud mail onder één account. Als ik dan inlog op iCloud.com terwijl de mail bij KPN gevonden moet worden, blijf je zoeken.

Ik zit even te denken wat er aan de hand kan zijn. Ik zoek ook op google verder.


Fijn, ik heb ook op Google gezocht maar kon niets vinden. 


@IW697 Welkom op het forum. Ik zie dat @Jeroen Ruiter je al een eind op weg geholpen heeft. Mijn vermoeden is inderdaad ook direct een pop account, zou het kunnen dat het mailaccount wellicht onbewust ook nog op een ander apparaat ingesteld staat? Een apparaat dat wellicht minder vaak gebruikt wordt? 


Hallo Rutger, fijn dat je ook mee denkt en goede tip. Ik heb even voor de zekerheid een oudere mobiel gecheckt maar daar staat het mailaccount niet op ingesteld. Verder heb ik geen andere apparaten. Maar even voor mijn duidelijkheid als er inderdaad toch een pop account nog ergens ingesteld zou zijn dan zou dat toch betekenen dat al mijn mails uit de webmail zouden verdwijnen en niet een paar willekeurig?


Wat gebeurd er als je het hele account verwijderd van je mobiel en opnieuw toevoegd? Nadeel is dat je mail verdwijnen die nu op je mobiel staan maar niet in de webmail.


Geen idee wat gebeurt 🙂. Dat wil ik nog even niet doen. Heb de mail welke ik op mijn mobiel heb nog wel even nodig. Ik moet ze dan eerst even naar mezelf mailen maar moet even uitzoeken welke ik allemaal mis. Ik hoop eigenlijk dat KPN of iemand een andere oplossing weet hiervoor dat ze weer terugkomen en dat het in de toekomst niet meer gebeurt.


Wacht even! Ik bedenk mij iets.

In webmail word onderscheid gemaakt tussen twee tabbladen. Sommige mails zijn in webmail niet direct zichtbaar ook bij mij.

 


Mijn mails staan soms onder het kopje nieuwsbrief in plaats van algemeen.


Klopt dat heb ik ook gezien sinds de lay-out van de webmail is veranderd. Duurde even voordat ik dat door had maar helaas staan ze daar ook niet. Moeilijk en onbegrijpelijk  geval hé. 


@IW697 :

Sinds wanneer gebeurt dit ? Is er een herkenbaar patroon ? Komen de emails die niet zichtbaar zijn allemaal van één of meer afzenders of accounts ? Heb je één of meerdere berichtregels ingesteld bij de webmail ? Heb je een aantal afzenders geblokkeerd in de webmail ? Staan de verdwenen emails misschien in een map (webmail) die niet zichtbaar is op jouw mobiel ?


Volgens mijn gebeurt dit sinds webmail is overgezet naar een nieuwe lay-out en er is geen herkenbaar patroon te zien. Er zijn mails van juni, juli en september die niet te vinden zijn in de webmail. Ze komen van verschillende afzenders en ik heb geen enkele regels ingesteld in de webmail of in de app. Ook zijn ern geen afzenders geblokkeer in de webmail of in de app en alle mappen zijn zowel zichtbaar in de webmail en in de app. Zelfs nu zie ik mails in de app staan die niet in de webmail staan. 

 


@IW697 Het is voor mij op dit moment ook zeker een moeilijk en ongrijpbaar probleem Weet je 100% zeker dat alle mappen zichtbaar zijn? 

Zorg ervoor dat je “Mijn Mappen” ook daadwerkelijk uitgeklapt hebt. Dit doe je door te klikken op het driehoekje ervoor.
Als dat niet helpt, ga naar instellingen en dan  “E-Mail” en vervolgens “Wijzig IMAP abonnementen”.  Je krijgt dan een lijst met al je mappen. Mappen die je zelf hebt aangemaakt staan onderaan. Zorg dat deze allemaal aangevinkt zijn en kies dan voor “Opslaan”

Mocht dit het probleem niet oplossen dan hoor ik het graag en gaan we zoeken naar een andere oplossing! 


@IW697 :

Zit je bij KPN of bij Telfort (en gebruik je al de KPN webmail) ? Wat staat er achter het @ teken van jouw emailadres(sen) ? (Nogal wat mensen zitten nog bij Telfort maar gebruiken al wel de KPN webmail. En denken daarom dat ze hier op het KPN forum moeten zijn als ze problemen hebben).

Misschien heb je 2 emailaccounts bij bijv. Telfort of KPN (of een andere provider) ? Als je 2 emailaccounts hebt bij bijv. de KPN ("hangend” aan één KPN abonnement) dan moet je bij de webmail voor elk emailaccount apart inloggen. Die 2 accounts zijn compleet gescheiden. Kijk daarom even goed naar de emailadressen én de gebruikersnamen die aan elk account "hangen” op jouw mobiel.

(hierna weet ik het ook niet meer).


@Rutger, gedaan wat je aan geeft maar er zijn echt geen onzichtbare mappen. Op de app en webmail zijn het beide dezelfde. In een map waar ik mails mis zie ik wel andere staan die op de app die ook in dezelfde webmail map worden getoond. 

 

@ Willy22, ik zit bij KPN als sinds 1995 of zo iets en ben nooit veranderd van provider. Dank voor het meedenken. 

 

Het blijkt dus inderdaad een moeilijk probleem te zijn 🙂. Als iemand nog een idee krijgt hoor ik het graag. In de tussentijd zal ik het in de gaten houden en wanneer het weer gebeurt de handelingen hier beschrijven misschien komen we dan achter het probleem.


Dank jullie allemaal die mee hebben gedacht.

 

Groet, Ingrid.


@IW697 Bedankt voor de aanvullende informatie. Ik heb intern nog een bericht doorgestuurd naar een collega om te kijken of we nog iets over het hoofd zien. Als ik meer informatie heb dan zal ik dit hier delen!


@IW697 Sommige mailapps laten van meerdere accounts de mail zien in 1 scherm. Een voorbeeld is de gmail app op Android, dat is uit te zetten of aan te zetten. Misschien dat dat hier meespeelt? Mocht dat niet het geval zijn, heb je dan een mogelijkheid de mailaccount op een ander apparaat als IMAP in te stellen en te controleren of dit account dan wel overeen komt met de webmail?


Ik heb een nieuwe mail programma geprobeerd en alleen dat ene mail adres daarin gedefinieerd. Daarin worden dezelfde mails getoond als in de webmail. Ik heb de mails welke al in de andere app staan maar niet in de webmail inmiddels naar mezelf doorgestuurd zodat de doorgestuurde mails nu zowel in webmail als (nog een keer) in de app te zien zijn. Ik zal in de gaten houden of het nog een keer gebeurt en kijken of ik dan de stappen kan beschrijven.