Skip to main content

In KPN webmail zijn meerdere mails niet zichtbaar die wel zichtbaar zijn in de mailapp op mijn mobiel.

Hoe kan dit en wat kan ik doen dat deze ook in KPN webmail zichtbaar worden?

 

@IW697 :

Er kan nog iets anders aan de hand zijn. (zie ook het plaatje)

Voor het ophalen/lezen van mijn email gebruik ik o.a. IMAP. Bij IMAP vind ik in mijn emailprogramma een kopie van de mappenstructuur (rode rechthoek) zoals die te vinden is bij de KPN webmail. Maar als ik bij de webmail een map verwijder of bijmaak, moet ik die kopie in mijn emailprogramma opnieuw (handmatig) aanpassen aan de nieuw mappenstructuur bij de webmail. Dat aanpassen gaat dan als volgt. Ik selecteer de naam van het IMAP account (blauwe pijl), rechts-klik en kies “Reset IMAP mappenlijst” (rode pijl).

Misschien wordt jouw probleem opgelost als je bij jouw mobiel ook die mappen (opnieuw) reset/synchroniseert/….….....…. (hoe heet dat bij jouw mobiel ?). Dan is er - qua emailmappen - weer een één op één relatie tussen jouw mobiel en de webmail. Misschien moet je dat altijd handmatig uitvoeren of misschien is er optie ergens om die “reset” automatisch uit te laten voeren ?

(laat even weten of je hier iets aan had)

 

 


@IW697 :

Er is nog een andere mogelijkheid waarom die emails niet zichtbaar zijn bij jou in de webmail en wel op jouw mobiel. Kies in het hoofdscherm van de webmail: tandwiel (rechtsboven) > Instellingen > Email > Wijzig IMAP abonnementen. Daar zie je de mapstructuur van de webmail. Elke map die daar is aangevinkt, is zichtbaar in het hoofdscherm van de webmail. Haal je bij een map het vinkje weg dan is die map niet meer zichtbaar in de webmail. Maar bij mijn emailprogramma zijn de mappen die niet zijn aangevinkt wel zichtbaar (zie het plaatje in mijn vorig antwoord). Hieronder zie je hoe bij mij dat scherm er uitziet.

 

 

Het is mij trouwens een raadsel waarom hiervoor de de rare term “IMAP abonnementen” wordt gebruikt. “IMAP” kan ik nog wel verklaren maar “abonnementen” is voor mij een vraagteken. Is er iemand die hier een antwoord op weet ? En de woorden in de webmail helpfunctie (hoofdstuk 10.2.7) zorgen voor nog meer verwarring.

@IW697 : Laat even weten of dit geholpen heeft).


Hallo Willy22, 

Dank voor je uitgebreide beantwoording. Ik heb zowel de synchronisatie gedaan op mijn mobiel als gekeken naar de aangevinkte mappen binnen webmail. Het synchroniseren heeft geen andere mails opgeleverd dan er al stonden. En alle mappen stonden aangevinkt. Ik wist niet dat deze instelling er was en heb al mijn mail adressen even nagekeken. Helaas geen verandering maar ik heb het probleem de laatste weken met nieuwe mail gelukkig niet meer gehad. Maar nogmaals dank voor de bruikbare tips.


@IW697 :

Er is nog een andere mogelijkheid waarom die emails niet zichtbaar zijn bij jou in de webmail en wel op jouw mobiel. Kies in het hoofdscherm van de webmail: tandwiel (rechtsboven) > Instellingen > Email > Wijzig IMAP abonnementen. Daar zie je de mapstructuur van de webmail. Elke map die daar is aangevinkt, is zichtbaar in het hoofdscherm van de webmail. Haal je bij een map het vinkje weg dan is die map niet meer zichtbaar in de webmail. Maar bij mijn emailprogramma zijn de mappen die niet zijn aangevinkt wel zichtbaar (zie het plaatje in mijn vorig antwoord). Hieronder zie je hoe bij mij dat scherm er uitziet.

 

 

Het is mij trouwens een raadsel waarom hiervoor de de rare term “IMAP abonnementen” wordt gebruikt. “IMAP” kan ik nog wel verklaren maar “abonnementen” is voor mij een vraagteken. Is er iemand die hier een antwoord op weet ? En de woorden in de webmail helpfunctie (hoofdstuk 10.2.7) zorgen voor nog meer verwarring.

@IW697 : Laat even weten of dit geholpen heeft).

Had hier ook last van en dit is de oplossing!! bedankt